چهارشنبه 4 مهر 1403

کشف بیش از 2 هزار و 300 فقره انواع اسناد جعلی در کشور

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
کشف بیش از 2 هزار و 300 فقره انواع اسناد جعلی در کشور

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از کشف بیش از 2 هزار و 300 فقره انواع اسناد جعلی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ عبداله چولکی معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا در تشریح خبر کشف بیش از 2 هزار و 300 فقره انواع اسناد جعلی اظهارداشت: با توجه به اینکه در برخی از شهرهای بزرگ، مناطق آلوده ای وجود دارد که به پاتوق و محل عرضه مدارک جعلی، مسروقه و مفقودی تبدیل شده و استفاده کنندگان از اسناد مجعول، مدارک مورد نیاز خود را در این مکان ها جستجو و خریداری می کنند لذا شناسایی، برخورد و مقابله با افراد فعال در این زمینه تأثیر به سزایی در نا امن کردن محیط برای مجرمان، کاهش عرضه مدارک جعلی و افزایش کشفیات خواهد داشت.

وی افزود: در این راستا و برابر برنامه عملیاتی سال جاری، مرحله اول طرح عملیات در پاتوق های عرضه مدارک جعلی در اواسط شهریور ماه سال جاری به مدت 3 روز در سراسر کشور به مرحله اجرا در آمد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی سراسرکشور اجرای این طرح منجر به دستگیری تعداد 84 نفر متهم و کشف تعداد 2 هزار و 309 فقره انواع اسناد جعلی رسمی، غیر رسمی و اقلام تقلبی شده است.

وی ضمن هشدار به شهروندان تاکید کرد: مراقب جاعلان و کلاهبردارانی که مدعی اخذ گواهینامه رانندگی، کارت معافیت و پایان خدمت، مدارک تحصیلی و سایر مدارک هستند، باشید.

سرهنگ چولکی خاطرنشان کرد: صدور این کارت ها به صورت مکانیزه، متمرکز و توسط مراجع رسمی انجام می شود و با یک استعلام ساده از سازمان مربوطه، جعلی بودن کارت های متفرقه مشخص می شود.