سه‌شنبه 3 مهر 1403

کشف فرار مالیاتی 20 میلیارد تومانی یک شرکت صوری در تهران

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
کشف فرار مالیاتی 20 میلیارد تومانی یک شرکت صوری در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف فرارمالیاتی یک شرکتی در شرق تهران خبر داد و گفت: کارشناسان میزان فرار مالیاتی کشف شده را بیش از 20 میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به دستگیری مؤسس شرکت صوری با مبالغ کلان مالیاتی در محدوده شرق تهران شدند.

وی افزود: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش‌دستانه در مبارزه با فرار مالیاتی و شکوائیه خانمی که متوجه بدهی مالیاتی کلان خود شده با پیگیری موضوع مشخص شد شخصی معروف با سوءاستفاده از مدارک شاکی و جعل امضاء وی اقدام به ثبت شرکت و اخذ کارت بازرگانی کرده و با اقدام به ثبت سفارش جهت واردات کالا و فروش فاکتورهای این شرکت کرده است که این کار منجر به بدهی مالیاتی شاکی شده است.

دستگیری 2 قاچاقچی حرفه‌ای ارز / کشف معاملات دروغین ارز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد شاکی هیچگونه مراوده‌ای با این شرکت نداشته و از سربرگ‌ها و فاکتورهای شرکت به صورت غیرقانونی استفاده کرده است که عوامل این پلیس مبادرت به شناسایی و دستگیری مؤسس شرکت کردند.

سرهنگ افشاری بیان کرد: در بازجویی‌های انجام شده از متهم، لب به اعتراف گشود و گفت مدتی است با جعل و کلاهبرداری در زمینه فروش فاکتورهای جعلی این شرکت در حد وسیع فعالیت داشته که موجبات فرار مالیاتی و تضییع حقوق عامه و دولت را به میزان 20 میلیارد تومان را فراهم کرده که پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و به همراه متهمین به مرجع قضائی معرفی شد.