یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

کشف یک تن و 700 کیلوگرم مواد افیونی در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کشف یک تن و 700 کیلوگرم مواد افیونی در سیستان‌وبلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان از کشف یک تن و 700 کیلوگرم مواد افیونی در درگیری مسلحانه تکاوران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با قاچاقچیان مسلح خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار محمد قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر هامون بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان و شهرستان‌های سیب و سوران، زابل و ایرانشهر با اشراف اطلاعاتی و انجام اقدامات تخصصی اعضای چند باند مسلح که قصد قاچاق و انتقال محموله بزرگ مواد مخدر را به مناطق مرکزی کشور داشتند را شناسایی و برای انهدام این باندها وارد عمل شدند.

وی افزود: در همین رابطه مأموران جان‌برکف پلیس استان پس از چند شبانه‌روز رصد و کنترل نامحسوس تحرکات اعضای این باند، سرانجام قاچاقچیان را که با 8 دستگاه خودرو سواری در محورهای فرعی استان در حال انتقال محموله مواد مخدر بودند رؤیت و به آنها دستور ایست دادند. فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: سوداگران مرگ بدون توجه به اخطارهای صادره با عوامل انتظامی درگیر شدند که پس از روبه‌روشدن با آتش پرحجم تکاوران پلیس عرصه را بر خود تنگ دیده و با رهاکردن خودرو های حامل مواد به سمت ارتفاعات اطراف متواری شدند. قنبری بیان کرد: در نهایت با اقدام به‌موقع و عکس‌العمل سریع مأموران انتظامی، 11 نفر از قاچاقچیان دستگیر و در ادامه طی بازرسی از خودروهای توقیفی، یک تن و 700 کیلوگرم مواد افیونی شامل یک تن و 621 کیلوگرم تریاک و 79 کیلوگرم حشیش و هروئین کشف شد. این مقام ارشد انتظامی در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: مأموران پلیس در سطح استان حضوری فعال دارند و در راه مبارزه با مواد افیونی به‌عنوان بلای خانمان‌سوز جامعه از هیچ‌گونه تلاشی دریغ نخواهند کرد.

انتهای خبر /