جمعه 14 اردیبهشت 1403

کشف 4 میلیارد تومان تجهیزات مخابراتی قاچاق از 4 خودروی شوتی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کشف 4 میلیارد تومان تجهیزات مخابراتی قاچاق از 4 خودروی شوتی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از 3 هزار قلم انواع تجهیزات مخابراتی قاچاق خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را بیش از 4 میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به توقیف 4 دستگاه خودروی شوتی حامل البسه قاچاق در محدوده کاشانک شدند.

وی افزود: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش دستانه محرز شد چندین دستگاه خودروی شوتی حامل کالای قاچاق از استان‌های غربی کشور در آدرس قلعه نو، در محل گاوداری توقف و آماده تخلیه بار قاچاق هستند که توسط مامورین رویت و نهایتاً خودرو‌های مذکور را متوقف کردند.

سرهنگ افشاری بیان کرد: در بررسی اولیه مشخص شد که رانندگان اقدام به پوشاندن و اختفاء کالا‌ها کرده و اقدام به حمل مقادیری کالا از شهرستان‌های غربی به مقصد تهران کرده‌اند.

این مقام انتظامی افزود: کالا‌های کشف شده شامل تعداد 1.122 عدد گیرنده، 2.000 عدد سوئیچر، 691 عدد پایه، بوده است که پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و به همراه متهمین به مرجع قضائی معرفی شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از 4 میلیارد ریال اعلام کرده اند، اضافه کرد: قاچاقچیان کالا افرادی سودجو و تروریست‌های اقتصادی هستند که با به دام انداختن رانندگان و تحویل دادن بارنامه‌های جعلی قاچاق به آنها، پس از دستگیر شدن رانندگان ضمن عدم قبول مالکیت کالا تمام جرائم متوجه رانندگان می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی