دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

کلید نهایی سه آزمون ارزیابی علمی گروه علوم پزشکی منتشر شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
کلید نهایی سه آزمون ارزیابی علمی گروه علوم پزشکی منتشر شد

کلید نهایی سه آزمون مربوط به صلاحیت بالینی، ارزشیابی و ارتقا و ارزیابی علمی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی منتشر شد.

کلید نهایی سه آزمون مربوط به صلاحیت بالینی، ارزشیابی و ارتقا و ارزیابی علمی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سه آزمون مربوط به صلاحیت بالینی، ارزشیابی و ارتقا و ارزیابی علمی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی امروز پنجشنبه 26 مرداد 1402 در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد.

نوزدهمین دوره آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور (مرحله نظری) 26 مردادماه 1402 طبق دستورالعمل اجرایی آزمون ملی دانش آموختگان خارج از کشور در رشته دندانپزشکی عمومی برگزار شد. فرآیند آزمون در دو بخش دروس اختصاصی و دروس علوم پایه انجام شده است.

بر اساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی، کلید نهایی نوزدهمین دوره آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور به این ترتیب است و پاسخنامه داوطلبان بر اساس آن تصحیح خواهد شد:

- درس بیماری های دهان و فک و صورت: سوال 53: هر دو گزینه «ج» و «د» درست هستند.

- درس پروتزهای دندانی: سوال 91: هر دو گزینه «الف» و «ج» درست هستند.

- سایر اعتراضات ناوارد اعلام شدند.

همچنین آزمون های ارزشیابی و ارتقای دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور در روز پنجشنبه 26 مردادماه 1402 طبق قوانین و به منظور ارزشیابی دانش آموختگان خارج از کشور برگزار شده است.

بر اساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی، کلید نهایی آزمون های ارزشیابی و ارتقای دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور به این ترتیب است و پاسخنامه داوطلبان بر اساس آن تصحیح خواهد شد:

- سوال 2: حذف شد.

سوال 99: گزینه «د» درست هستند.

سوال 104: گزینه «د» درست هستند.

همچنین آزمون ارزیابی علمی دانشجویان شاغل به تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی خارج از کشور متقاضی انتقال به دانشگاه های داخل (ویژه ورودی های 2019 به بعد) 26 مرداد 1402 برگزار شد.

این آزمون به منظور ارزیابی علمی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی خارج از کشور که متقاضی انتقال به دانشگاه های داخل هستند و این افراد از اول ژانویه 2019 به بعد در دانشگاه های خارج از کشور شروع به تحصیل کرده اند، برگزار شد.

کلید نهایی آزمون ارزیابی علمی دانشجویان شاغل به تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی خارج از کشور متقاضی انتقال به دانشگاه های داخل به این ترتیب است و پاسخنامه داوطلبان بر اساس آن تصحیح خواهد شد:

رشته پزشکی: اعتراضی نداشت.

رشته دندانپزشکی: اعتراضی نداشت.

رشته داروسازی:

- سوال 28: هر دو گزینه «ب» و «د» درست هستند.

- سوال 73: حذف شد.