سه‌شنبه 3 مهر 1403

کمک ویژه هلند به اوکراین

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
کمک ویژه هلند به اوکراین

دولت هلند اعلام کرد که 60 میلیون یورو را برای خرید هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) به اوکراین اختصاص داده است.

ساعاتی پیش وزارت دفاع نروژ نیز اعلام کرد که این کشور با هدف کمک به تقویت پدافند هوایی اوکراین، کمک 240 میلیون یورویی برای کی‌یف تامین خواهد کرد.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان هم دیروز اعلام کرد که این کشور به همراه دانمارک، هلند و نروژ، یکصد فروند موشک دیگر برای سامانه پدافند هوایی پاتریوت در اختیار اوکراین قرار خواهند داد که 32 فروند آن ظرف چند روی گذشته به اوکراین تحویل داده شد.

وزارت دفاع نروژ نیز امروز با انتشار پیامی در «ایکس» نوشت: نروژ برای تقویت پدافند هوایی 240 میلیون یورو به اوکراین کمک می‌کند. آلمان اعلام کرد که در ابتکاری همراه با دانمارک و هلند و نروژ، 100 فروند موشک سامانه پاتریوت به اوکراین تخصیص می‌دهد و نروژ در این ابتکار نیز با 125 میلیون یورو کمک مشارکت می‌کند.

نروژ و اوکراین اواخر ماه مه توافقنامه امنیتی دوجانبه‌ای را به امضا رساندند که براساس آن طی بازه‌ای 10 ساله در مجموع 328 میلیون دلار کمک در اختیار اوکراین قرار خواهند گرفت.

کرملین همواره درباره ارسال و تامین سلاح برای اوکراین هشدار داده و از آغاز عملیات نظامی در این کشور در فوریه 2022 همواره تاکید کرده است که چنین اقدامی صرفا به طولانی شدن جنگ منجر خواهد شد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.