دوشنبه 7 آبان 1403

کمک 21 میلیاردی یک خیر برای بهره مندی 231 روستا در خراسان شمالی از آب شرب

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
کمک 21 میلیاردی یک خیر برای بهره مندی 231 روستا در خراسان شمالی از آب شرب

یک خیر با کمک 21 میلیارد تومانی در بهره مندی 109 هزار و 355 نفر از جمعیت 231 روستای خراسان شمالی از آب شرب، مشارکت کرد.

دنیای اقتصاد - خراسان شمالی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: مشارکت "حاج اکبر ابراهیمی" بزرگترین خیر آبرسان کشور در حوزه تامین آب شرب به روستا‌های استان، شامل خرید و تحویل انواع لوله در سایز‌های مختلف به شرکت آب و فاضلاب، جهت آبرسانی به 231 روستا به مبلغ 21 میلیارد و 73 میلیون تومان می باشد.

رضا نعیمی افزود: طی 3 سال گذشته، این مشارکت در قالب قرارداد 18 روستایی (روستاهای رازو جرگلان و مانه و سملقان)، قرارداد 35 روستایی (روستاهای سطح استان) و قرارداد 24روستایی (روستاهای سطح شهرستان اسفراین)، جهت تامین آب شرب 44 هزار و 165 نفر به مبلغ 7 میلیارد و 335 میلیون تومان منعقد و اجرا گردید.

وی اظهار داشت: قرارداد 57 روستایی (روستاهای سطح شهرستان اسفراین) و قرارداد 50 روستایی (روستاهای سطح استان) به مبلغ 9 میلیارد و 126 میلیون در حال اجراست و همچنین قرارداد 47 روستایی به ارزش 4 میلیارد و 611 میلیون تومان نیز منعقد و پروژه در دست اقدام می باشد.

نعیمی خاطر نشان کرد: در این قراردادها بنیاد خیریه حاج اکبر ابراهیمی، نسبت به تهیه لوله و همچنین تهیه مخازن ذخیره آب شرب پیش ساخته اقدام نموده و آن را جهت اجرای عملیات پروژه های آبرسانی در اختیار شرکت آبفای استان قرار خواهد داد.

وی گفت: حجم عملیات اجرایی در 231 روستای فوق، شامل اجرای بیش از 165 کیلومتر خط انتقال، 112 کیلومتر شبکه توزیع و ساخت 26 باب مخزن ذخیره آب شرب پیش ساخته، با ظرفیت 1370 متر مکعب می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اظهار امیدواری نسبت به توسعه فعالیت‌های سقایی با مشارکت افراد نیکوکار و رفع حجم بزرگی از مشکلات موجود، خاطر نشان کرد: با ورود افراد خیر به حوزه تامین آب شرب، بخش زیادی از مشکلات روستا‌های محروم رفع خواهد شد و با توجه به برخی تسهیلات تعیین شده برای مشارکت خیرین آبرسان از جمله معافیت مالیاتی، تولید کنندگان و صاحبان واحد‌های تولیدی و صنایع می توانند در عرصه جهاد آبرسانی و تامین آب پایدار روستا‌های محروم مشارکت نمایند.

--> اخبار مرتبط