پنج‌شنبه 7 تیر 1403

کنایه پزشکیان به زاکانی درباره حجاب‌بان‌ها / با قاطعیت جلوی فیلترینگ می ایستم / یک عده کاسب شدند و فیلترشکن می فروشند

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
کنایه پزشکیان به زاکانی درباره حجاب‌بان‌ها / با قاطعیت جلوی فیلترینگ می ایستم / یک عده کاسب شدند و فیلترشکن می فروشند

پزشکیان گفت: من اگر به ریاست جمهوری برسم، قطع به یقین با محدودیت هایی که گذاشتند، باعث عصبانیت مردم شدند و کسب و کارها را تخریب کردند، با قاطعیت جلوی آن می ایستم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود پزشکیان، در دور دوم سومین مناظرات انتخابات ریاست جمهوری به سوالات پاسخ داد.

اهم اظهارات پزشکیان به شرح زیر است؛

* خیلی روشن است، فیلترینگ را ما راه انداختیم، کلی از شغل‌ها را از دست دادیم، خیلی از کسانی که از این طریق امرار و معاش می کنند زندگی‌شان بهم ریخته است.

* از این طرف یک عده کاسب شدند و فیلترشکن می فروشند، اینکه چه کسانی فیلترشکن می فروشند و چرا پیگیری نمی شود، محل بحث است.

* یک واقعیت وجود دارد، مشکل جای دیگر نیست همه ما مخالف فیلترینگ هستیم، موافق برخورد کرامت گونه با زنان در جامعه هستیم اما اینکه چه کسی حجاب‌بان ها را در مترو می گذارد، مشخص نیست. کلی هم هزینه می کنند و با بچه های مردم به علل مختلف برخورد می کنند. اما وقتی اینجا می نشینند از حقوق زنان دفاع می کنند.

*من فکر می کنم در همه دانشمندانی که در خارج داشتیم، زنان ما در آنجا هستند، ما چه کردیم؟ اگر درست عمل می کردیم، به اینجا نمی رسیدیم.

* اعتقادم بر این است که باید فضای مجازی را آزاد کنیم، توئیتر محل آموزش است. خیلی سرمایه و تکنولوژی را می توان در آنجا یاد گرفت. می توان ارتباطات را افزایش کرد.

* من اگر به ریاست جمهوری برسم، قطع به یقین با محدودیت هایی که گذاشتند، باعث عصبانیت مردم شدند و کسب و کارها را تخریب کردند، با قاطعیت جلوی آن می ایستم.

* اگر لازم باشد در بحران خاصی مداخله شود، مداخله می شود. اما الان چه لزومی دارد اینترنت را فیلتر کنیم و عده‌ای فیلترشکن بفروشند

* با این فیلترشکن ها خیلی راحت تر به فضای مستهجن دست پیدا کنند تا دولت کنترل کند.

* دولت می تواند خودش این فضا را کنترل کند ولی اجازه استفاده مردم را بدهند.

* فرهنگ را دولت درست نمی کند، حوزه و مساجد و... می سازند، چه ربطی به دانشگاه دارد؟ روحانیت در دانشگاه، مدرسه و محله حضور دارد.

* اینکه در خانواده چگونه هستیم یک بحث است، خانواده محل صمیمت و محبت و عشق است، اما اینکه در جامعه ما را نمی پذیرند، تعدادشان زیاد بوده و از ما دارند دور می شوند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1922864