چهارشنبه 6 تیر 1403

کیلیان و جود، دی بروینه و هری و کریستیانو رونالدو / آهنرباهای یورو: همه را ول کنید این پنج نفر را بچسبید!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
کیلیان و جود، دی بروینه و هری و کریستیانو رونالدو / آهنرباهای یورو: همه را ول کنید این پنج نفر را بچسبید!

یورو 2024 میدان‌گاه درخشش بزرگترین ستاره‌های فوتبال است اما پنج ابرستاره در کلاس جهانی گل سرسبد این تورنمنت خواهند بود.

به گزارش "ورزش سه"، از ساعاتی دیگر آلمان و اسکاتند آغازگر یورو 2024 خواهند بود. حالا که فصل رقابتهای باشگاهی به پایان رسیده این تورنمنت فرصت دیگری برای بهترینهای دنیای فوتبال است تا شانس‌شان را برای رسیدن به یک جام بسیار معتبر امتحان کنند.

تقریبا همه درباره مدعیان این دوره از رقابتها اتفاق نظر دارند و از انگلیس، فرانسه، پرتغال و در مراحل بعدی ایتالیا، اسپانیا، هلند و آلمان به عنوان مدعی یاد می‌شود.

این تیمهای ملی ستاره‌هایی دارند که یک فصل در باشگاه‌های خود درخشیدند ولی از بین همه ستاره‌های اروپایی پنج نفر را می‌توان ابرستاره دانست. ابرستاره‌هایی که در یورو 2024 بیش از همه مورد توجه خواهند بود.

کوین دی‌بروینه کی‌دی‌بی فصل گذشته با اینکه بخش مهمی از فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد ولی از زمان بازگشتش برای او تنها 18 مسابقه کافی بود تا به هم ثابت کند یکی از ابرستاره‌های حال حاضر دنیا است. اگر بازگشت و درخشش او نبود شاید سیتی در رقابت شانه به شانه با آرسنال موفق نمی‌شد و جام قهرمانی لیگ برتر را به دست نمی‌گرفت.

هری کین هری که به امید جام گرفتن به بایرن رفته بود از شانس بدش با لورکوزنی مواجه شد که پدیده قرن بوندس‌لیگا لقب گرفت. در اروپا هم هری اسیر رئال مادرید توقف‌ناپذیر شد تا یک جام دیگر از دست برود. حالا که خیلی‌ها به او به عنوان کسی که جامها از او فرار می‌کنند طعنه می‌زنند یورو فرصتی عالی است تا هری نشان بدهد می‌تواند به عنوان ستاره اصلی انگلیس به جام برسد.

جود بلینگام جواهر جدید رئال مادرید در بیست سالگی عملا به یک اسطوره در رئال تبدیل شده. به ندرت دیده بودیم که یک بازیکن جوان در اولین فصل حضورش در رئال تا این حد محبوب شود. در این شکی نیست که در یورو همه نگاه‌ها به جود دوخته خواهد شد.

کریستیانو رونالدو اسطوره 39ساله حتی در نزدیکی چهل سالگی محبوبیتی افسانه‌ای دارد. یادمان نرفته در جام جهانی وقتی کریس روی نیمکت پرتغال نشسته بود انبوهی از عکاس‌ها بازی را رها کرده و مقابل نیمکت صف کشیده بودند تا کریستیانو را دنبال کنند. رونالدو یک فصل رویایی را با آقای گلی در لیگ روشن و شکستن چند رکورد به پایان برده و می‌خواهد در این تورنمنت که شاید آخرین تورنمنت بزرگش باشد به جام برسد.

کیلیان امباپه به نظر می‌رسد ستاره اصلی این یورو کیلیان امباپه است. او که چند روز پیش از یورو رسما به رئال مادرید پیوسته مورد توجه‌ترین فوتبالیست این روزهای دنیا است. امباپه با کسب جامهای بزرگ با پیراهن فرانسه غریبه نیست و یک بار در 2018 فاتح جام جهانی شده و در قطر هم تا یک قدمی جام پیش رفت و به مسی باخت. او خودش در مصاحبه‌ای گفت برای یورو 2024 خیلی هیجان دارد و دوست دارد به عنوان کاپیتان فرانسه جام را بالای سر ببرد.

کیلیان و جود، دی بروینه و هری و کریستیانو رونالدو / آهنرباهای یورو: همه را ول کنید این پنج نفر را بچسبید! 2
کیلیان و جود، دی بروینه و هری و کریستیانو رونالدو / آهنرباهای یورو: همه را ول کنید این پنج نفر را بچسبید! 3
کیلیان و جود، دی بروینه و هری و کریستیانو رونالدو / آهنرباهای یورو: همه را ول کنید این پنج نفر را بچسبید! 4
کیلیان و جود، دی بروینه و هری و کریستیانو رونالدو / آهنرباهای یورو: همه را ول کنید این پنج نفر را بچسبید! 5
کیلیان و جود، دی بروینه و هری و کریستیانو رونالدو / آهنرباهای یورو: همه را ول کنید این پنج نفر را بچسبید! 6