جمعه 28 اردیبهشت 1403

گران‌ترین‌هایی که 30 سال سن دارند / باشگاه 30 ساله‌های فوتبال جهان با پادشاهی هری کین

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
گران‌ترین‌هایی که 30 سال سن دارند / باشگاه 30 ساله‌های فوتبال جهان با پادشاهی هری کین

هری کین جلوتر از محمد صلاح و سون هیونگ مین ارزشمندترین بازیکن بالای 30 سال فوتبال جهان محسوب می‌شود.

به گزارش ورزش سه، همیشه در ورزش فوتبال، سن 30 سالگی ک بازه مهم برای بازیکنان به شمار می‌آید و اصطلاحا، بازیکنان در این سن به بلوغ تاکتیکی و فکری می‌رسند و با پختگی کافی خودشان را برای گذراندن پیک دوران فوتبالی آماده می‌کنند. در شرایط کنونی اگر بخواهیم نگاهی به وضعیت گران‌ترین بازیکنان بالای 30 سال داشته باشیم، باید به نام‌های متفاوتی اشاره کنیم. سایت ترانسفر مارکت که منبع ارزش گذاری بازیکنان به شمار می‌آید، اکنون این کار را انجام داده و لیستی از بازیکنان ارزشمند بالای 30 سال تهیه کرده است.

هری کین 110 میلیون یورو مهاجم 30 ساله و انگلیسی بایرن مونیخ، علی رغم اینکه همچنان با انتقالش از تاتنهام از لمس جام‌های فلزی بازمانده اما از نگاه این سایت آماری، در بهترین شرایط ممکن قرار دارد که البته گل‌های پرشمار او برای باوارایی‌ها عاملی است که او را به این سطح از کیفیت می‌رساند.

محمد صلاح 65 میلیون یورو اختلاف این دو نفر بسیار زیاد است و احتمالاً این مسیر در ادامه دوران حرفه‌ای کین و صلاح ادامه دار باشد. در واقع صلاح همچنان تکلیفش در لیورپول مشخص نیست و می‌خواهد در تابستان 2024 تصمیم‌گیری کند

.

کوین دیبروینه 60 میلیون یورو هافک بلژیکی منچستر سیتی در سن 32 سالگی به ارزش 60 میلیون یورو رسیده و این کهنه کار بلژیکی با مهاجم مصری لیورپول اختلاف 5 میلیون یورویی دارد.

سون هیونگ مین 50 میلیون یورو برای پیدا کردن نفر بعدی باز هم باید در لیگ برتر انگلستان به دنبال یک اسم باشیم؛ اسمی که در جام ملت‌های آسیا 2023 نتوانست فروغ چندانی داشته باشد اما کاری کرده که هواداران تاتنهام اگرچه جدایی هری کین را پذیرفته‌اند اما خداحافظی با سون برای آنها بسیار سخت خواهد بود.

نیمار 45 میلیون یورو وینگر برزیلی الهلال عربستان که در این فصل او را اغلب در بیمارستان یا مراکز تفریحی دیده‌ایم، با 45 میلیون یورو رتبه پنجم این لیست را به خود اختصاص داده تا لیگ عربستان در بین 5 بازیکن ارزشمند بالای 30 سال فوتبال جهان، یک نماینده داشته باشد.

گران‌ترین‌هایی که 30 سال سن دارند / باشگاه 30 ساله‌های فوتبال جهان با پادشاهی هری کین 2
گران‌ترین‌هایی که 30 سال سن دارند / باشگاه 30 ساله‌های فوتبال جهان با پادشاهی هری کین 3
گران‌ترین‌هایی که 30 سال سن دارند / باشگاه 30 ساله‌های فوتبال جهان با پادشاهی هری کین 4
گران‌ترین‌هایی که 30 سال سن دارند / باشگاه 30 ساله‌های فوتبال جهان با پادشاهی هری کین 5