شنبه 16 تیر 1403

گرجستانی‌ها را مثل قهرمان یورو تحویل گرفتند

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
گرجستانی‌ها را مثل قهرمان یورو تحویل گرفتند

شهروندان گرجستانی از تیم ملی فوتبال کشور خود استقبال گرمی داشتند.

به گزارش "ورزش سه"، هزاران هوادار خوشحال گرجستان سه‌شنبه شب در میدان مرکزی تفلیس، پایتخت این کشور، جمع شدند تا پس از تیم ملی کشورشان استقبال کنند.

بازیکنان گرجستان به دلیل عملکرد هیجان‌انگیزی که در یورو 2024 داشتند با استقبال گرم هواداران خود مواجه شدند. گرجستان در مرحله گروهی موفق به شکست 2-0 پرتغال شد اما در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه 4-1 مقابل اسپانیا شکست خورد و از دور رقابت کنار رفت.

گیورگی بندلیانی، یک هوادار گرجستان، که همراه دختر خردسالش در میدان تفلیس حضور پیدا کرده بود به رویترز گفت:"ملت گرجستان مملو از شادی هستند. من نیز به عنوان یک شهروند عادی گرجستان بسیار خوشحالم."

بازیکنان قبل از اینکه در کنار رئیس جمهور و نخست وزیر کشور در مقابل هزاران نفر در میدان آزادی تفلیس به روی صحنه بروند، با اتوبوسی روباز در خیابان‌های تفلیس با تشویق شدید هواداران رو به رو شدند.

سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهور گرجستان، به هر بازیکن نشان افتخار، یکی از بالاترین جوایز غیرنظامی گرجستان، را اهدا کرد. زورابیشویلی گفت: "امروز یک معجزه است. این همان گرجستانی است که من می‌خواهم."

گرجستان فروردین ماه امسال با شکست یونان در ضربات پنالتی مرحله پلی آف موفق شد برای اولین بار در تاریخ به جام ملت‌های اروپا صعود کند.

تیم تحت هدایت ویلی سانیول در گروه F یورو با تیم‌های ترکیه، پرتغال و جمهوری چک همگروه شد که پس از شکست مقابل ترکیه، مقابل چک به تساوی دست پیدا کرد و در آخرین بازی دور گروهی پرتغال را شکست داد.

گرجستان در دور یک هشتم نهایی هم عملکرد خوبی داشت و ابتدا از اسپانیا با یک گل پیش افتاد اما 4 گل دریافت کرد و نتیجه بازی را واگذار کرد تا از این رقابت کنار برود.

گرجستانی‌ها را مثل قهرمان یورو تحویل گرفتند 2