شنبه 29 اردیبهشت 1403

گردنه‌های استان قزوین سفیدپوش شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
گردنه‌های استان قزوین سفیدپوش شد

جواد حق‌لطفی گفت: ازساعتی پیش بارش برف در گردنه‌های آوج محور قزوین - همدان، گردنه هجیب محور بویین زهرا - ساوه، گردنه طالقان محور آبیک و گردنه‌های الموت آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد حق لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ از آغاز بارش برف در برخی گردنه‌های استان خبر داد و اظهار کرد: از ساعتی پیش بارش برف در گردنه‌های آوج محور قزوین - همدان، گردنه هجیب محور بویین زهرا - ساوه، گردنه طالقان محور آبیک و گردنه‌های الموت آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مقدار و شدت بارش‌ها کم است، افزود: به رانندگان توصیه می‌کنیم در روزهای برفی از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت هم حتما قبل از ورود به جاده زنجیر چرخ و سایر تجهیزات زمستانی را همراه داشته باشند. مدیرکل راهداری استان قزوین تاکید کرد: همچنین توصیه می‌کنیم که در هنگام رانندگی روی سطوح لغزنده، از ترمز گرفتن‌های ناگهانی خودداری کرده و ضمن رعایت فاصله طولی با حرکت مطمئنه برانند. حق لطفی ابراز کرد: شهروندان برای اطلاع از وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه 141 تماس حاصل نمایند. وی اذعان کرد: 450 راهدار با 300 دستگاه ماشین‌آلات راهداری در ایام زمستان و اجرای عملیات راهدار در حالت آماده باش برای خدمات‌رسانی به مردم هستند. مدیرکل راهداری استان قزوین در پایان گفت: با آغاز بارش برف عملیات نمک‌پاشی و برف‌روبی در سطح راه‌های استان آغاز شده است. انتهای پیام /