یک‌شنبه 1 مهر 1403

گرفتاری تیم ملی در وسط اقیانوس جام جهانی؛/ قطب‌نمای شمسایی، نهنگ‌های غول‌آسا یا ماهی‌های کوچولو

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
گرفتاری تیم ملی در وسط اقیانوس جام جهانی؛/ قطب‌نمای شمسایی، نهنگ‌های غول‌آسا یا ماهی‌های کوچولو

غول فوتسال آسیا و تیم چهار رنکینگ دنیا، در دو راهی شکست و پیروزی برابر فرانسه قرار گرفته است و مسیرها هر کدام سویی را نشان می‌دهد. هیولاهای جام جهانی و یا قرعه‌های شیرین، مسئله اصلی انتخاب شمسایی و اعاده حیثیت است

به گزارش ورزش سه، دارودسته شمسایی تا ساعاتی دیگر در آخرین دیدار گروهی جام جهانی 2024 که تکلیف صدرنشین را مشخص می‌کند، به مصاف فرانسه خواهند رفت. پیشترها همگی تیم‌ها برای رتبه اول و راهیابی به دور حذفی نقشه می‌کشیدند، اما این بار در موردی عجیب که شاید طبیعی نیز باشد، هر دو تیم ایران و فرانسه به دنبال شکست خواهند بود تا در مسیر سبز و یا همان خوشبختی در جدول نمودار درختی قرار بگیرند. تیم ملی دو ستاره خود محمدرضا سنگ سفیدی و حسین طیبی و فرانسه بهترین گلزن تاریخش یعنی عبدالصمد محمد را به علت محرومیت در اختیار ندارند. از اردوی تیم ملی خبر می‌رسد سعید احمدعباسی مصدوم شده و چند مهره کلیدی دیگر درگیر آنفلوانزا شده‌اند! با این حال رسانه‌های فرانسوی به جز محرومیت عبدالصمد از اتفاقات ماورا طبیعی در لشگر خروس نپرداخته‌اند.

تیم ملی فوتسال ایران در صورت تساوی و برتری مقابل خروس‌ها به عنوان تیم نخست به یک هشتم نهایی پرواز می‌کند و با یکی از دو هیولای فوتسال یعنی پرتغال مدافع عنوان قهرمانی و یا مراکش بهترین تیم دنیا در سال 2023 نبرد می‌کند. ستاره‌های شمسایی اگر از این خان به سلامتی عبور کنند به احتمال بسیار فراوان برابر برزیل به میدان می‌روند. این مسیر یعنی ماموریت غیرممکن از دل جهنم و برای رسیدن به رستگاری در دنیا.

قطب‌نما، سوی دیگری را هم نشانه رفته است. اما موضوع اصلی حیثیت فوتسال ایران خواهد بود که از تیم ملی به عنوان تیم چهارم دنیا یاد می‌کنند و شاید این تصمیم روی ذهنیت‌ها در نهایت ترسو خطاب کردن تیم ملی تمام شود. اگر مردان شمسایی آن روی سکه یعنی شکست را انتخاب کنند. در یک هشتم نهایی مقابل تایلند کوچولو و سرانجام در یک چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار پاراگوئه و یکی از تیم‌های برتر سوم خواهد رفت و این یعنی بهترین نقشه برای گذر از هزارتوی جام جهانی 2024.

با این حال، چند پرده بر سر پیروزی و شکست تیم ملی مقابل فرانسه پشت‌سر هم کنار می‌رود. یک، تیم ملی ایران جایگاه 4 رنکینگ جهانی را به خود اختصاص داده و برای دوئل با هر تیمی به هیچ عنوان بیمی نباید داشته باشد. دو؛ تیم فرانسه چنین معادلاتی را قطعا حل کرده و بعید است برابر ایران دریا دلانه به میدان برود. سه؛ شمسایی تکرار کرده که با تمامی قوا و برای پیروزی برابر فرانسه شمشیر می‌کشد که شاید او به ماجرای شکست پوزخند زده است. چهار؛ کارشناسان و پیشکسوت‌ها هر کدام نظرات متفاوتی را داشته اند که بیشتر برتری مقابل خروس‌ها سنگینی می‌کند.

*در نهایت؛ شما مخاطبین عزیز ورزش سه چه نتیجه ای را برای تیم ملی پیش‌بینی می‌کنید چه مسیری را به وحید شمسایی و تیمش پیشنهاد می‌کنید؟

گرفتاری تیم ملی در وسط اقیانوس جام جهانی؛/ قطب‌نمای شمسایی، نهنگ‌های غول‌آسا یا ماهی‌های کوچولو 2
گرفتاری تیم ملی در وسط اقیانوس جام جهانی؛/ قطب‌نمای شمسایی، نهنگ‌های غول‌آسا یا ماهی‌های کوچولو 3
گرفتاری تیم ملی در وسط اقیانوس جام جهانی؛/ قطب‌نمای شمسایی، نهنگ‌های غول‌آسا یا ماهی‌های کوچولو 4
گرفتاری تیم ملی در وسط اقیانوس جام جهانی؛/ قطب‌نمای شمسایی، نهنگ‌های غول‌آسا یا ماهی‌های کوچولو 5