شنبه 7 مهر 1403

گزارشی از حمله ملخ صحرایی به استان‌های جنوبی کشور نداریم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
گزارشی از حمله ملخ صحرایی به استان‌های جنوبی کشور نداریم

سعید معین، مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اکنون بارندگی ها در مناطق شبه جزیره عربستان و جنوب است و در اواخر مهر و اوایل آبان برمبنای پیش بینی هواشناسی جهانی می توان برآورد دقیقی از حمله ملخ صحرایی داشت.

او با بیان اینکه از اواخر مهر پیش بینی هواشناسی جهانی قابل استناد است، افزود: اما شنیده ها حاکی از آن است که برمبنای پیش بینی هواشناسی جهانی تا بهمن ماه بارندگی ها در کل شبه جزیره عربستان و خاورمیانه زیرنرمال است که براین اساس احتمال حمله ملخ به کشور وجود ندارد، اما اواخر مهر و اوایل مهر بر مبنای پیش بینی هواشناسی جهانی می توان قطعیت داد.

معین با بیان اینکه گزارشی از حمله ملخ صحرایی به استان های جنوبی کشور نداشتیم، گفت: برآوردهای اولیه برآن است که احتمال حمله 50 تا 60 درصدی ملخ صحرایی به استان های جنوبی کشور وجود دارد.

مدیرمبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات با بیان اینکه ردیابی ها مرتب در سطح 19 میلیون هکتار از استان های جنوبی در حال انجام است، گفت: ردیابی ها مرتب در استان های جنوبی در حال انجام است به طوریکه تا پایان شهریور در سطح 10.5 میلیون هکتار ردیابی صورت گرفته است. در حال حاضر ملخ در شبه جزیره عربستان است، اما اگر شرایط بارش مساعد نباشد امکان پرواز وجود ندارد.

خبرنگار: آزاده محبی