یک‌شنبه 8 مهر 1403

گسترش کتابخوانی باعث کاهش جرم می‌شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
گسترش کتابخوانی باعث کاهش جرم می‌شود

یک قاضی دادگستری گفت: مؤلفه‌ای به نام فرهنگ که ذیل آن کتاب و کتابخوانی نیز تعریف می‌شود، تاثیر عمیقی بر کاهش جرم در جامعه خواهد گذاشت.

داود ابراهیمی؛ قاضی دادگستری بیان کرد: کلان مؤلفه‌ای به نام فرهنگ که ذیل آن کتاب و کتابخوانی نیز تعریف می‌شود، تاثیر عمیقی بر کاهش جرم در جامعه خواهد گذاشت؛ بنابراین فرهنگسازی برای گسترش کتابخوانی امر مهمی است و نمایشگاه کتاب تهران نیز به این گسترش کمک می‌کند.

وی افزود: به عقیده من در این سال‌ها آگاهی مردم در زمینه مسائل حقوقی به نسبت گذشته افزایش داشته است، اما من هنوز ندیدم که بازار نشر ایران در زمینه تولید کتاب‌هایی با زبان ساده و همه فهم در حوزه مباحث علم حقوق تلاش چندانی کرده باشد.

ابراهیمی ادامه داد: من بار‌ها تجربه حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را داشته‌ام. کیفیت عرضه کتاب در این نمایشگاه مطلوب است، اما یک ایراد شکلی و ساختاری در زمینه عرضه کتاب‌های حقوقی دارد. کتب حقوقی در مجموعه یا منطقه‌ای مشخص از نمایشگاه به‌طور منسجم جمع نیستند و به‌صورت پراکنده در نمایشگاه عرضه می‌شوند که این امر دسترسی به این کتاب‌ها را کمی دشوار می‌کند.

او در پایان بر ضرورت توجه به دانشجویان و کمک به آن‌ها در امر تهیه کتاب اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف برپایی رویدادهایی، چون نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، افزایش انگیزه عموم مردم به تهیه و مطالعه کتاب است. دانشجویان چه آن‌هایی که در دانشگاه‌های دولتی تحصیل می‌کنند و چه دانشجویان دانشکده‌های غیرانتفاعی، از مهمترین اقشاری هستند که معمولا یارانه یا کمک هزینه خرید کتاب دریافت می‌کنند؛ خوب است که هر سال متناسب با سطح قیمت‌ها و تورم در جامعه، مبلغ یارانه و کمک هزینه خرید کتاب افزایش پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات