سه‌شنبه 3 مهر 1403

گفته‌های تکان‌دهنده بستگان کارگران جانباخته معدن طبس / ویدئو

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
گفته‌های تکان‌دهنده بستگان کارگران جانباخته معدن طبس / ویدئو

ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن، یکی از بستگان معدنچی‌ها فاش می‌کند که روز حادثه کارگران هشدار داده بودند که آنجا بوی گاز هست و مسئولان معدن در پاسخ به آنان گفتند اگر نمی‌توانید تسویه کنید. ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن، یکی از بستگان معدنچی‌ها فاش می‌کند که روز حادثه کارگران هشدار داده بودند که آنجا بوی گاز هست و مسئولان معدن در پاسخ به آنان گفتند، اگر نمی‌توانید...

ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن، یکی از بستگان معدنچی‌ها فاش می‌کند که روز حادثه کارگران هشدار داده بودند که آنجا بوی گاز هست و مسئولان معدن در پاسخ به آنان گفتند، اگر نمی‌توانید کار کنید، تسویه کنید. وی همچنین از رفتار زشت با پیکر کارگران فوت شده سخن به میان آورد.

ا گذشت نزدیک به سه روز از حادثه ریزش معدن زغال سنگ معدنجوی طبس همچنان عده‌ای مفقود هستند. یکی از کارگران جوان معدن که برادرش در میان مفقودین است از لحظاتی می‌گوید که متوجه شده برادرش گرفتار شده است. خانواده این جوان همچنان چشم‌انتظار است و البته سیاهپوش نشسته‌اند. کارگر جوان به اعتمادآنلاین می‌گوید: من در معدن دیگری در همان منطقه کار می‌کردم و می‌دانم معدن تهویه دارد، اما بسیار گرم است. برادرم دو شیفت در روز کار می‌کرد یعنی دو هفته سر کار بود دو هفته در خانه بود. روزی 12 ساعت کار می‌کرد. درآمدش 12 تا 13 میلیون تومان و اجاره خانه 7 میلیون تومان بود. درآمد من هم همین حدود است.

او درباره دلیل مرگ کارگران می‌گوید: گاز بویی ندارد که کسی هوشیار باشد و نفس نکشد، متوجه نمی‌شوید که دارید گاز نفس می‌کشید.

--> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید

گفته‌های تکان‌دهنده بستگان کارگران جانباخته معدن طبس / ویدئو 2