دوشنبه 23 مهر 1403

یکصدمین فرستنده دیجیتال خراسان جنوبی افتتاح شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یکصدمین فرستنده دیجیتال خراسان جنوبی افتتاح شد

بیرجند - ایرنا - یکصدمین فرستنده دیجیتال خراسان جنوبی با حضور استاندار در روستای نوقند شهرستان درمیان افتتاح شد.

این فرستنده از مصوبات سفر استاندار به شهرستان مرزی درمیان است و روز پنجشنبه به طور همزمان چهار فرستنده دیگر در روستاهای سیاه خونیک شهرستان نهبندان، ماخونیک شهرستان سربیشه، آفریز و سینیدر در شهرستان قاینات به بهره‌برداری رسید.

با افتتاح این فرستنده‌ها ضریب نفوذ دیجیتال در استان خراسان جنوبی به مرز 93 درصد رسید.

اعتبار هزینه شده برای این پنج فرستنده 26 میلیارد ریال است که با مشارکت استانداری خراسان جنوبی، سازمان صدا و سیما و بنیاد علوی تامین شده است.

مشارکت مردم در ساخت بنا، همراهی برای راه‌اندازی فرستنده و تکمیل آن در بازه زمانی 21 روز از ویژگی‌های این پروژه در شهرستان درمیان است.

استاندار خراسان جنوبی امروز در نشست خبری گفت: یکی از برنامه‌های سال گذشته هماهنگی بین نهادها و دستگاه‌هایی است که در محرومیت‌زدایی در استان فعالیت دارند و اولین بار در کشور ستاد هماهنگی مناطق کمتر توسعه یافته تشکیل شد و برای چهار شهرستان کمتر توسعه یافته، دستگاه معین مشخص کردیم.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به احصای 15 شاخص محرومیت در این شهرستان‌ها افزود: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در کاهش محرومیت اثرگذار بوده افزایش ضریب نفوذ دیجیتال در نقاط روستایی استان است.

وی اظهار داشت: تا 2 سال گذشته 44 ایستگاه دیجیتال در سطح استان ایجاد شده بود اما در سال 98 با الگوی کار مشارکتی 50 ایستگاه دیجیتال در مناطق روستایی راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه تا هفته دولت امسال 50 ایستگاه دیجیتال راه‌اندازی خواهد شد گفت: ضریب برخورداری استان در حال حاضر 92.5 درصد است که در شهریورماه با افتتاح 50 ایستگاه جدید به میانگین 96.5 درصد می‌رسیم و رکورد خوبی است.

*س_برچسب‌ها_س*