جمعه 1 تیر 1403

یک برادرکشی خواهیم داشت / گزارش زنده: ایتالیا 0-1 آلبانی

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
یک برادرکشی خواهیم داشت / گزارش زنده: ایتالیا 0-1 آلبانی

دو تیم ایتالیا و آلبانی در چهارچوب چهارمین بازی یورو 2024 مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

به گزارش ورزش سه، ایتالیا در آغاز دفاع از عنوان قهرمانی اروپا به مصاف آلبانی می‌رود. آتزوری اگرچه به تکرار حماسه سه سال قبل می‌اندیشد اما حریفش در تنها دومین تورنمنت مهم تاریخ خود حاضر شده و صعود از گروه مرگ برایش رؤیایی است.

ایتالیا که برای یازدهمین بار در جام ملت‌های اروپا بازی می‌کند، می‌تواند با به دست آوردن جام هنری دلانوی در برلین با آلمان و اسپانیا برابر شود. اگر تیم لوچانو اسپالتی شگفتی دیگری خلق کند و قهرمان شود، دومین تیم تاریخ یورو لقب می‌گیرد که از عنوانش با موفقیت دفاع کرده، تنها اسپانیا در سال 2012 موفق به این کار شد.

این تیم با شش بازی بدون شکست به آلمان آمده اما ناکامی در صعود به جام جهانی و صعود سخت از مرحله مقدماتی یورو بعد از جدایی روبرتو مانچینی هواداران تیم را نگران می‌کند. اسپالتی بعد از جانشینی مانچو شش برد و سه تساوی با ایتالیا به دست آورده اما کار سختی در انتظار تیم نهم رنکینگ فیفا است: اسپانیا، کرواسی و آلبانی تیم پر از مصدوم ایتالیا را راحت نمی‌گذارند.

ترکیب ایتالیا: دوناروما، باستونی، کالافیوری، دی‌مارکو، دی‌لورنزو، بارلا، جورجینیو، فراتزی، پلگرینی، کیه‌زا و اسکاماکا

ترکیب آلبانی: استراکوشا، هیسای، جیمسیتی، آیتی، میتای، بایرامی، رمضانی، اصلانی، آسانی، بروخا و سفری

شرح گل:

ایتالیا 0-1 آلبانی (ندیم بایرامی ثانیه 34): به نام خدا و گل! اشتباه عجیب مدافعان ایتالیا توپ تحویل شماره 10 آلبانی داد و ندیم بایرامی موفق شد از زاویه بسته دروازه دوناروما را باز کند.