یک‌شنبه 8 مهر 1403

یک نکته مهم برای داوطلبان کنکور 1404

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
یک نکته مهم برای داوطلبان کنکور 1404

از سال 1404 به بعد، پذیرفته‌شدگان پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی و دام‌پزشکی، اعم از رایگان و غیررایگان و پذیرفته‌شدگان تمام دوره‌های آموزش رایگان، اجازه شرکت مجدد در همان آزمونی که در آن پذیرفته شده‌اند را ندارند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ماده واحده «تعیین نحوه شرکت مجدد پذیرفته‌شدگان در تمامی آزمون‌های سراسری کلیه مقاطع در آزمون‌های سال‌های بعد» که در جلسه 904 مورخ 1403/06/20 شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنا به پیشنهاد سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، به تصویب رسیده است، از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرا ابلاغ شد.

در سال 1403، پذیرش داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 1402 پذیرفته شده‌اند و در آزمون سال 1403 در هر یک از گروه‌های علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی، رتبه کشوری کمتر از 10هزار دارند یا در سال 1402 در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی یا داروسازی در تمامی دوره‌ها پذیرفته شده‌اند از طریق افزایش ظرفیتی ویژه و اضافه بر ظرفیت موجود صورت خواهد گرفت.

همچنین از سال 1404 به بعد، پذیرفته‌شدگان تمام دوره‌های پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی و دام‌پزشکی، اعم از رایگان و غیررایگان و پذیرفته‌شدگان تمام دوره‌های آموزش رایگان (شامل دوره‌های روزانه، محروم، فرهنگیان، بورسیه) در تمامی آزمون‌ها (از جمله آزمون دستیاری تخصصی و فوق تخصصی) و رشته‌محل‌ها، که پذیرش آنها با آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در سال قبل صورت گرفته، چه در دانشگاه یا مؤسسه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند، اجازه شرکت مجدد در همان آزمونی که در آن پذیرفته شده‌اند را در سال بعد ندارند.

مصوبه کنکوری اصلاح می‌شود / جزئیات پیشنهادات برای اصلاح

تمامی پذیرفته‌شدگان مشمول دوره‌های مذکور سنوات قبل در صورت تمایل به شرکت مجدد در آزمون حداقل دو سال بعد از سال قبولی، باید قبل از شروع زمان ثبت نام آن آزمون، از دانشگاه یا مؤسسه قبولی انصراف قطعی دهند.

تبصره 1- برای داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 1402 پذیرفته شده و در آزمون سراسری سال 1403 در همان گروه آزمایشی سال قبل و بر اساس نتیجه آزمون سراسری سال قبل؛ رتبه 1 تا 10 کسب می‌کنند، کارنامه ملاک انتخاب رشته ساخته نشده و در اختیار آنان قرار نمی‌گیرد. در نتیجه، افراد مشمول این تبصره اجازه انتخاب رشته در هیچ گروه آزمایشی را ندارند.

تبصره 2- داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 1402 پذیرفته شده و در آزمون سراسری سال 1403 نیز پذیرفته می‌شوند؛ قبولی سال 1402 آنان لغو شده و اجازه ادامه تحصیل در کد رشته‌محل قبولی سال قبل را ندارند.

تبصره 3- هزینه‌های مترتب بر افزایش ظرفیت ویژه موضوع این ماده واحده در سال تحصیلی 1404-1403 توسط سازمان برنامه و بودجه کشور بر اساس گزارش سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی، تأمین بودجه خواهد شد.