سه‌شنبه 2 تیر 1405

یک هزار و 344 زندانی در قزوین دوره کرونا به مرخصی رفته‌اند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یک هزار و 344 زندانی در قزوین دوره کرونا به مرخصی رفته‌اند

قزوین - ایرنا - مدیرکل زندان‌های قزوین گفت: یک هزار و 344 زندانی برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا به مرخصی رفته‌اند.

محمدعلی محمدی روز سه‌شنبه در ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار استان قزوین واقع در دادسرای عمومی و انقلاب استان افزود: از این تعداد 135 نفر دارای جرایم سنگین هستند که باید برای بازگشت آنها به زندان شرایط خاصی را فراهم نمود تا سلامت و امنیت زندان حفظ شود. وی با بیان اینکه حتی یک مورد زندانی مبتلا به کرونا در قزوین وجود نداشته است، اظهار داشت: از آنجایی که سرعت شیوع و ابتلا بیماری کرونا در زندان بسیار بالاتر از سطح جامعه است، بنابراین باید تمهیدات لازم به منظور غربالگری و پروتکل‌های بهداشتی این افراد اتخاذ شود. محمدی تصریح کرد: برای بازگشت زندانیان به زندان سه مرحله کنترل ایجاد شده و زندانیان مشکوک به کرونا باید پس از ورود به زندان حداقل 14 روز تحت نظارت پزشک معاینه شوند. مدیرکل زندان‌های قزوین بیان داشت: ظرفیت کنترل بهداشتی روی زندانیان بین 100 تا 200 نفر است که باید به نوبت و در یک روند خاص انجام شود که بتوانیم با نهایت اطمینان به بازگشت زندانیان اقدام کنیم. این مسؤول در ادامه به ارتکاب مجدد زندانیان به جرم اشاره کرد و گفت: اقدامات تربیتی، آموزشی و فرهنگی داخل زندان باعث شده تا پنج تا هشت درصد مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار به زندان پس از آزادی به علت ارتکاب مجدد جرایم به زندان بازگردند. محمدی خاطرنشان کرد: فرآیندهای بعد از ورود زندانی به زندان به نحوی برنامه ریزی شده که به غیر افراد عادت به جرایم، فرد دچار بازپروری شده و کمتر به سمت بزهکاری می‌رود.

دهم اردیبهشت ماه سال جاری مرخصی کرونایی زندانیان به اتمام می‌رسد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*