چهارشنبه 11 مهر 1403

یک گردشگر از ارتفاعات تفرجگاه آبشار آسیاب خرابه جلفا سقوط کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یک گردشگر از ارتفاعات تفرجگاه آبشار آسیاب خرابه جلفا سقوط کرد

تبریز - اینا - رئیس جمعیت هلال احمر جلفا گفت: یک گردشگر از ارتفاعات تفرجگاه آبشار آسیاب خرابه در 42 کیلومتری جاده جلفا - سیه رود این شهرستان به پایین سقوط کرد.

خلیل فرخنده، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نجاتگران این جمعیت به محض اطلاع از این حادثه فورا به محل اعزام شدند و مشاهده کردند که این فرد در این حادثه دچار مصدومیت و ترومای پیچ خوردگی، دررفتگی و آسیب دیدگی از ناحیه مچ پا شده است.

وی اظهار داشت: نجاتگران پایگاه جاده‌ای شهدای مارازاد هلال احمر جلفا اقدام به امداد رسانی به فرد مصدوم کرده و پس از اقدامات پیش بیمارستانی وی را به بیمارستان دکتر ساجدی هادیشهر منتقل کردند.

فرخنده، ادامه داد: جاده های مواصلاتی این شهرستان در روزهای تعطیل و جمعه شلوغ و پر رفت و آمد است و بنابراین رانندگان با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، احتیاط و دقت دوچندان رانندگی کرده و گردشگران از رفتن به محل های خطر و ارتفاعات بدون تجهیزات ایمنی خودداری کنند.

آبشار آسیاب خرابه در شهرستان جلفا در شمال غربی استان آذربایجان شرقی یکی از زیباترین مناظر دیدنی و جلوه ای از آفرینش طبیعت در منطقه است.

این آبشار که در زبان ترکی آذری به آن «خرابه دییرمان» می گویند در 27 کیلومتری هادی شهر و در نوار مرزی ایران و جمهوری آذربایجان در 5 کیلومتری روستای منجن آباد در حاشیه رود ارس واقع شده است. شهرستان جلفا با 60 هزار نفر جمعیت در 146 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و از طریق رودخانه ارس با جمهوری خود مختار نخجوان و ارمنستان مرز آبی مشترک دارد.

*س_برچسب‌ها_س*