سه‌شنبه 3 مهر 1403

100 درصد تجهیزات ساخت گلخانه داخلی است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
100 درصد تجهیزات ساخت گلخانه داخلی است

غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین المللی آیفارم گفت: امروز 100 درصد نیازمان در ساخت گلخانه و تجهیزات اراضی مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری و هوشمند در داخل تولید می‌شود که بسی جای افتخار است.

به گفته او، با توجه به ضرورت‌های کشور برای مصرف بهینه آب و توسعه کشت‌های متراکم در کشور ناشی از محدودیت‌های منابع آبی و خاک، بحث کشت‌های گلخانه، کشت‌های متراکم و اصلاح روش‌های نوین آبیاری و ترجیحا هوشمند از برنامه‌های دولت است که باید به این سمت و سو پیش برویم و همواره هدایت تمام منابع به سمت استفاده بهینه از آب و بهره‌وری از زمین در قالب کشت‌های گلخانه‌ای و متراکم خواهد بود.

نوری قزلجه ادامه داد: هم اکنون تمامی ملزومات مورد نیاز توسط تولیدکنندگان ساخته و صادر می‌شود، همچنین منابع مالی را برای استفاده بهینه باید به این سمت هدایت کنیم.

وزیر جهاد با تاکید بر تقویت حوزه مصرف آب افزود: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی و شرایط اقلیمی جدید، باید منابع مالی را به سمت توسعه‌های نوین آبیاری سوق دهیم، کمااینکه تصمیم‌گیران و تصمیم سازان به این نتیجه رسیده‌اند که حوزه آب باید تقویت شود.

او در واکنش به موضوع شرط دریافت مجوز گلخانه منوط به تسهیلات بانکی گفت: شرط دریافت مجوز گلخانه منوط به تسهیلات بانکی درست نیست چراکه اولویت با کسانی است که می‌خواهند سرمایه گذاری کنند، لذا از 2 مسیر تخصیص منابع بانکی به این امر و ترویج گلخانه‌های ارزان قیمت این موضوع را پیگیری می‌کنیم؛ چراکه برخی کشاورزان توان منابع مالی بالا را ندارند و به مرور که توانمند شدند می‌توانند از این گلخانه‌ها استفاده کنند.

امروز قیمت شیرخام ابلاغ می‌شود

نوری قزلجه درباره آخرین وضعیت نرخ تضمینی محصولات کشاورزی برای سال زراعی جدید افزود: اغلب قیمت محصولات تعیین تکلیف و ابلاغ شده و روز گذشته در جلسه شورا، کار‌های کارشناسی و تعیین تکلیف برخی محصولات انجام شده است.

وزیر جهاد کشاورزی درباره اینکه قیمت شیر خام درب دامداری‌ها از سوی شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی چه زمانی اعلام می‌شود؟ گفت: امروز قیمت شیر خام درب دامداری‌ها از سوی شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی اعلام می‌شود.

خبرنگار: آزاده محبی