چهارشنبه 18 مهر 1403

100 میلیارد تومان اعتبار، ثمره سفر وزیر آموزش و پرورش به خراسان شمالی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع

محمد علی شجاعی گفت: در سفر وزیر آموزش و پرورش به این خراسان شمالی، تامین یکصد میلیارد تومان اعتبار برای ارتقای شاخص‌های آموزشی این خطه مصوب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در شورای اداری استان درحضور وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: مبلغ یکصد میلیارد تومان مصوب سفر وزیر آموزش و پرورش به استان برای تامین کمبودات و نداشته های حوزه آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش سنگ بنای هر جامعه ای است، اضافه کرد: برنامه ریزی ها بر این اساس بوده است که تا دهه فجر سال جاری نرخ باسوادی استان خراسان شمالی را به میانگین کشوری برسانیم.

شجاعی با اشاره به اینکه تعیین تکلیف اراضی با کاربری آموزشی یکی از چالش های خراسان شمالی بود، گفت: با مساعدت و همکاری دستگاه های اجرایی مربوط تاکنون 13 هتکار زمین در شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین به حوزه آموزش و پرورش تخصیص یافته است.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: استان برای برداشتن گام های بلند در راستای توسعه نیازمند افکار بزرگ است و این یعنی مدیران و مسئولان به نداشته ها عادت نکنند بلکه به فکر تامین آن باشند.

شجاعی گفت: 9 هکتار زمین برای ساخت مدرسه توسط بخش دولتی و چهار هکتار برای ساخت زمین توسط بخش غیردولتی منظور شده است و البته این اقدام باید در سایر شهرستان ها نیز اجرایی شود.

آموزش و پرورش رسالت خدایی اش را عملی کند

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم در این نشست بر تربیت بر اساس ارزش های اسلامی تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش باید رسالت خدایی و تربیتی خود را در عمل بروز دهد.

وی اظهار داشت: کودکان و نوجوانان آینده سازان جامعه هستند، باید عقل، معرفت و معیشت دانش آموزان در مدارس پرورش یابد.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت تربیت نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان گفت: این مجموعه گلوگاه مهمی است و باید نگاه عمیق تری به آن داشت و فیلترهای بهتری به کار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رسالت های آموزش و پرورش باید دعوت به خیر و تقویت قدرت تشخیص خیر از شر در دانش آموزان باشد.

انتهای پیام. / رحمانی