یک‌شنبه 15 مهر 1403

11 درصد از فضاهای آموزشی خراسان شمالی نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
11 درصد از فضاهای آموزشی خراسان شمالی نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند

امین فلاح کوشکی گفت: 11.2 درصد از فضاهای آموزشی استان خراسان شمالی نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، امین فلاح کوشکی، مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی ظهر امروز در شورای اداری استان با حضور وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: خراسان شمالی دارای یک هزار و 550 مدرسه با هفت هزار و 400 کلاس درس است.

وی ادامه داد: سرانه فضای آموزشی استان خراسان شمالی به ازای هر دانش آموز 5.28 مترمربع است که در مقایسه با جایگاه کشوری در وضعیت بالاتری قرار دارد.

فلاح کوشکی همچنین در رابطه با میزان استحکام فضاهای آموزشی در استان خراسان شمالی افزود: 11.2 درصد از فضاهای آموزشی استان نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است.

این مقام مسئول بیان داشت: براساس هدف‌گذاری انجام شده در سال های اخیر، مشکل اساسی استان موضوع مدارس خشت و گلی، سنگی و سیستم گرمایشی بود که با حذف 45 مدرسه خشت و گلی در سال 97 و جمع آوری مدارس سنگی در سال 98 و تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد، وضعیت مدارس بهبود یافت.

وی با اشاره به سفر پیش روی رییس جمهور به استان خراسان شمالی، اظهار داشت: در راستای این سفر یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای حذف مدارس دو نوبته و کانکسی پیش بینی شده است.

فلاح اعتبارات خیران در سال گذشته را 44 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: به طور متوسط هر 10 روز یک پروژه در استان به بهره برداری رسیده است و رشد قابل توجهی در موضوع جذب اعتبارات خیران در استان داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه سفر مقام معظم رهبری در خراسان شمالی یکی از برکات استان بوده است، گفت: اعتبارات مصوب شده در قالب این سفر 119 میلیارد تومان بود اما با پیگیری هایی که انجام شد این مبلغ به 330 میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام /