یک‌شنبه 15 مهر 1403

11 پایگاه انتخاب رشته کنکوری سراسری در چهارمحال و بختیاری فعال شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
11 پایگاه انتخاب رشته کنکوری سراسری در چهارمحال و بختیاری فعال شد

شهرکرد - ایرنا - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعلام نتایج کنکور سراسری گفت: 11 پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در استان زیرنظر آموزش و پروش فعال شده است.

فیروز عسگری روزسه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این پایگاه‌ها در ادارات آموزش و پرورش مناطق مختلف کوهرنگ، فلارد، خانمیرزا، ناحیه یک و 2 شهرکرد، لردگان، فارسان، بلداجی، بروجن و بن فعال شده است.

وی گفت: این پایگاه‌ها با حضور مشاوران با تجربه، به منظور جلوگیری از برخی سودجوی‌های غیرقانونی و دریافت هزینه‌های بالا در مراکز غیردولتی، برای ارائه مشاوره و راهنمایی در خصوص انتخاب رشته و هدایت تحصیلی کنکوری‌ها و کاهش بار روانی دانش‌آموزان و اولیاء آنها فعال شده است.

وی با تاکید بر اینکه برخی افراد سودجو بدون داشتن تخصص در کار مشاوره و انتخاب رشته در این ایام برای دریافت هزینه از خانواده اقدام به برپایی پایگاه انتخاب رشته می‌کنند، گفت: پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش با حضور کارشناسان و مشاوران با تجربه با هدف ارائه مشاوره تخصصی و علمی به صورت گروهی و فردی و نرم‌افزاری فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت مصوب مشاوره در این پایگاهها مشخص شده است، گفت: پایگاه‌های انتخاب رشته در 2 نوبت صبح و بعدازظهر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و زیر نظارت بازرسان اداره کل آموزش و پرورش آماده ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی هستند.

عسگری اظهار داشت: طبق اعلام سازمان سنجش زمان انخاب رشته داوطلبان از روز چهارشنبه دوم تا روز شنبه پنجم مهرماه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، 22 هزار و 600 داوطلب در در کنکوری سراسری سالجاری در استان چهارمحال و بختیاری شرکت کردند.

*س_برچسب‌ها_س*