پنج‌شنبه 19 مهر 1403

145 میلیارد ریال برای ورزشگاه‌های بجنورد و شیروان تعهد شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
145 میلیارد ریال برای ورزشگاه‌های بجنورد و شیروان تعهد شد

بجنورد - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: شرکت نگهداری، توسعه و تجهیز اماکن ورزشی متعهد شده است 145 میلیارد ریال برای تکمیل ورزشگاه‌های بجنورد و شیروان هزینه کند.

کوروش بهادری، شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 50 میلیارد ریال از این رقم سهم امسال ورزشگاه 15 هزار نفری بجنورد و 60 میلیارد ریال نیز برای سال 99 این مجموعه است و 35 میلیارد ریال نیز برای نوسازی ورزشگاه شیروان هزینه می شود که 15 میلیارد ریال آن مربوط به سال جاری و 20 میلیارد ریال برای سال 99 خواهد بود.

وی همچنین از ابلاغ 130 میلیارد ریال از مجموع اعتبارات منظور شده سفر تیرماه امسال رییس‌جمهوری به بخش ورزش استان خبر داد و افزود: در سفر رییس جمهوری، بخش ورزش استان هشت مصوبه داشت که 30 طرح در قالب این مصوبات تعریف شده است. وی کل اعتبارات سفر رییس جمهوری به استان در بخش ورزش را 465 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: از این میزان 220 میلیارد ریال برای سال 98 و 245 میلیارد ریال برای سال 99 در نظر گرفته شده است.

بهادری از ساخت چهار طرح ورزشی در رازوجرگلان با اعتبار 80 میلیارد ریال به عنوان دیگر مصوبات سفر مزبور یاد کرد که 20 میلیارد ریال آن تا کنون ابلاغ شده است. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی افزود: همچنین 80 میلیارد ریال برای ساخت خوابگاه ورزشی در استان مصوب شد که تاکنون 20 میلیارد ریال از 40 میلیارد ریال سهم سال 98 ابلاغ و تخصیص داده شده است. وی اظهار داشت: 10 میلیارد ریال نیز برای پروژه های ورزشی در روستای حسن آباد اسفراین، سالن سنگنوردی شیروان، گود باستانی آشخانه، گود کشتی روستای امیرآباد بجنورد و سالن ورزشی روستای دهنه شیرین اسفراین تخصیص داده شده است. بهادری خاطرنشان کرد: برای تکمیل سالن ورزشی روستای امند مانه و سملقان و سالن رزمی اسفراین نیز 10 میلیارد ریال تا کنون اختصاص یافته و خانه جوان بجنورد نیز پنج میلیارد ریال اعتبار گرفته است.

وی با اشاره به پیشتازی خراسان شمالی در ایجاد خانه های جوان در کشور، گفت: هم اینک شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین دارای خانه جوان هستند و این طرح در پنج شهرستان دیگر نیز بین 50 تا 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. بهادری یادآور شد: مبلغ 50 میلیارد ریال نیز برای تجهیز اماکن ورزشی استان درخواست اعتبار داده ایم که با 40 میلیارد ریال آن موافقت شده ولی هنوز تخصیص نیافته است.

وی از اجرای بیش از 500 عنوان برنامه ورزشی همزمان با دهه مبارک فجر در استان خبر داد و گفت: اجرای طرح ملی فجر تا نوروز در تمامی شهرستان ها، همایش طرح سن طلایی های بالای 60 سال از مهمترین عناوین این برنامه ها است. خراسان شمالی 29 هزار ورزشکار سازمان یافته دارد که در قالب 49 هیات ورزشی فعالیت دارند.

*س_برچسب‌ها_س*