یک‌شنبه 17 تیر 1403

150 هزار مشترک برق تهران قبوض صفر دریافت کردند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
150 هزار مشترک برق تهران قبوض صفر دریافت کردند

کامبیز ناظریان مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران در برنامه شبکه تهران با بیان اینکه دو اوج بار مصرف برق در تهران داریم گفت: یک اوج بار در روز است که از ساعت 11 شروع تا ساعت 18 ادامه دارد و یک اوج بار هم از ساعت 20 تا 23 ادامه دارد که این دو اوج بار بیشترین میزان مصرف برق در آنجا رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین بخش مدیریت مصرف و تمامی برنامه‌های پشتیبای برای کنترل این دو قله مصرف برق است که باعث ایجاد نیروگاه‌های می‌شود که بین 300 تا 350 ساعت اوج بار مصرف برق طراحی می‌شود.

ناظریان اظهار کرد: در فصول زمستان و تابستان سهم سامانه‌های سرمایشی و بار مصرفی که به شبکه اضافه می‌شود 45 درصد است به طوری که مصرف کل شهر تهران و کشور به سامانه‌های سرمایشی مربوط می‌شود و مهم‌ترین بحث این بخش آن است که برای سه تا 4 ماه چه میزان ظرفیت برق برای سامانه‌های بارشی تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بیان کرد: 150 هزارمشترک ما هزینه برق صرف شده آنها صفر شده است چراکه یک میلیون و 200 هزار قبض برق از خرداد ماه تا به امروز صادر شده که از این تعداد حدود 580 هزار مشترک مشمول پاداش شدند که 150 هزار مشترک از آنهاصفر بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

خبرنگار: محبوبه کباری