دوشنبه 9 مهر 1403

1500 میلیارد ریال اعتبار ملی برای آبرسانی به روستاهای هرمزگان جذب شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
1500 میلیارد ریال اعتبار ملی برای آبرسانی به روستاهای هرمزگان جذب شد

بندرعباس - ایرنا - قائم مقام مدیرعامل آب وفاضلاب هرمزگان گفت: امسال یکهزارو 500 میلیارد ریال اعتبار ملی از محل تقسیم بودجه آبفای کشور برای آبرسانی به روستاهای استان اختصاص یافته است.

احمد شاکری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچینن یکهزارو360 میلیارد ریال اعتبار استانی نیز امسال برای آبرسانی به 65 روستای بدون شبکه آب یا نداشتن منابع آبی پایدار استان در دستورکار قرار گرفته است. وی بیان داشت: در حال حاضر تعداد 385 روستای هرمزگان با جمعیتی افزون بر 29 هزار نفر به علت پراکندگی روستاها و نبود منابع آبی پایدار و قابل شرب در نزدیکی آن‌ها، بدون تاسیسات و شبکه آبرسانی هستند. این مسوول آب و فاضلاب هرمزگان اظهارداشت: بیشتر این روستاها زیر 20 خانوار بوده که آبرسانی به آن‌ها در اولویت قرار دارد.

تامین آب شرب پایدار روستایی مهم‌ترین رویکرد آبفای هرمزگان

قائم مقام مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: مهم‌ترین رویکرد آبفا در سالجاری، تامین آب شرب پایدار در روستاهای استان بوده که یکی از این منابع آبی، احداث آب شیرین کن هاست. شاکری ادامه داد: درحال حاضر تعداد 10 سایت آب شیرین کن با ظرفیت 20 هزار متر مکعب در شبانه روز در حال اجراست و جمعیتی افزون بر 74 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد. وی ادامه داد: همچنین تعداد 28 مجتمع آبرسانی روستایی نیز در استان هرمزگان تعریف شده که هم اکنون در مرحله اجراست. قائم مقام مدیرعامل آبفای هرمزگان اضافه کرد: منابع آبی سطحی شامل سدها نیز از دیگر منابع تامین آب در شهرها و روستاهای استان است که درحال حاضر طرح‌های آبرسانی از سد جگین به شهرسردشت و روستاهای مسیر و تامین آب شهر گوهران و 57 روستاهای آن از سد سهران در حال اجراست. وی گفت: همچنین سدهای استقلال و سرنی میناب نیز از دیگر منابع تامین آب در هرمزگان است. استان هرمزگان دارای 360 هزار مشترک آب شهری و روستایی است.

*س_برچسب‌ها_س*