دوشنبه 23 مهر 1403

158 گواهینامه استاندارد واردات در استان سمنان صادر شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
158 گواهینامه استاندارد واردات در استان سمنان صادر شد

سمنان - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: 158 فقره گواهینامه انطباق کالاهای وارداتی دارای استاندارد با هدف جلوگیری از ورود محصولات نامرغوب سال گذشته در این استان صادر شد.

عباس رستمی روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: این گواهینامه‌ها پس از بازدید و بررسی کارشناسان اداره کل استاندارد استان سمنان از محصولات وارداتی صادر شد.

وی با بیان اینکه تنها در صورت انطباق کالا با استانداردهای ملی مربوطه یا ضوابط فنی، مجوز صادرات یا واردات کالا از مبادی گمرکی استان سمنان صادر می‌شود، تصریح کرد: کالاهای وارداتی پس از دریافت این گواهینامه، ترخیص و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد استان سمنان تصریح کرد: تمام گواهینامه‌های انطباق کالاهای وارداتی صادر شده سال گذشته در استان از نوع اجباری بود.

وی ابرازداشت: سال گذشته هیچ گواهینامه کالاهای صادراتی با استاندارد در استان سمنان صادر نشد.

رستمی ادامه داد: چنانچه کالای صادراتی و وارداتی به سمنان، مشمول استاندارد اجباری نباشد، برای تعیین ماهیت و آنالیز به اداره کل استاندارد استان ارجاع داده می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان سمنان یادآور شد: با توجه به مساله عنوان شده، 127 فقره تعیین ماهیت و آنالیز کالاهای صادراتی و وارداتی سال گذشته در این اداره کل انجام شد.

125 فقره پروانه کاربرد نشان استاندارد از نوع اجباری و 10 پروانه استاندارد تشویقی مربوط به فرآورده‌های تولید شده در واحدهای تولیدی و خدماتی سال 98 در استان سمنان صادر شد.

*س_برچسب‌ها_س*