یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

16 کیلومتر دوندگی زیر باران؛/ ستاره ایرانی نیمه نهایی آسیا: علیرضا فغانی!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
16 کیلومتر دوندگی زیر باران؛/ ستاره ایرانی نیمه نهایی آسیا: علیرضا فغانی!

عملکرد علیرضا فغانی در دیدار تراژیک برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان یکبار دیگر او را سر زبان‌ها انداخت.

به گزارش ورزش سه؛ دیدار برگشت دو تیم یوکوهاما مارینوس ژاپنی و اولسان اچ دی کره جنوبی در توکیو بعد از برد 1 بر صفر کره ای ها در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در شرق از حساسیت ویژه ای برخوردار بود که با قضاوت علیرضا فغانی برگزار شد.

این دیدار که در وقت قانونی با نتیجه 3 بر 2 به سود میزبان ژاپنی به پایان رسید تا در مجموع دو تیم 3 بر 3 مساوی شوند. در دو وقت اضافه هم دنبال شد تا ضربات مرگبار یا به اصطلاح پنجاه به پنجاه پنالتی تیم صعود کننده به فینال و حریف العین امارات را مشخص کند.

جالب اینکه بر خلاف تصور این دیدار 120 دقیقه طول نکشید و دو تیم 140 دقیقه برابر هم صف آرایی کردند چون علیرضا فغانی دو وقت هفت دقیقه، یک سه دقیقه در کنار یک دقیقه وقت تلف شده را در چهار وقت 45 دقیقه ای و 15 دقیقه ای معمول محاسبه کرد.

نکته دیگر اینکه این بازی تراژیک 140 دقیقه زیر باران شدید برگزار شد و علیرضا فغانی با 16 کیلومتر دوندگی و نزدیکی به تمام صحنه ها و هر جا که توپ وجود داشت یکبار دیگر آمادگی بالای بدنی خود را در 46 سالگی به نمایش گذاشت تا کم کم بار دیگر برای تحقق رویای قضاوت فینال جام جهانی در سال 2026 خودی نشان دهد.

از سوی دیگر شاهکار فغانی در این دیدار بار دیگر او را در دنیای فوتبال سر زبانها انداخت، اخراج بدون مماشات بازیکن میزبان با کارت قرمز مستقیم در حالیکه تیم ژاپنی 3 بر 1 از حریف کره ای و در مجموع دو بازی 3 بر 2 پیش بود در دقیقه 39 که کره ای ها صاحب ضربه پنالتی شده بودند دل و جراتی می خواست که این داور ایرانی الاصل نشان داده از پس آن در هر بازی ممکنی به راحتی بر می آید.

دلیل اخراج کامیجیمای ژاپنی دقیقا در لحظه خطای پنالتی گرفتن موقعیت آشکار پنالتی توسط این بازیکن از سوی علیرضا فغانی تشخیص داده شد که کارت قرمز مستقیم طبق قانون جریمه آن اعلام شده است.

فغانی در 140 دقیقه بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان شرق آسیا تنها سه بار از کارت خود استفاده کرد که یک کارت قرمز مستقیم به بازیکن تیم میزبان و دو کارت زرد هم به مربیان روی نیمکت این تیم ژاپنی بود که در ضربات پنالتی توانست به فینال 2024 باشگاههای قاره کهن راه یابد.

همچنین علیرضا فغانی بدرستی سه گل را در این دیدار مردود اعلام کرد و یکبار نیز به دلیل عملکرد کمک خود در عدم تشخیص آفساید از VAR کمک گرفت که تشخیصش دخالت بازیکن در بازی حریف بود.

علیرضا فغانی که عملکرد بسیاز خوبی از نگاه کارشناسان در این بازی پرهیجان و حساس به نمایش گذاشت روز شنبه نیز در استرالیا دیدار مهم دو تیم "ملبورن سیتی" و "وسترن سیتی" از هفته آخر لیگ این کشور را سوت خواهد زد تا رقابتهای داخلی این کشور بعد از این بازی با شش تیم برتر مرحله نهایی ادامه یابد.

پوریا تابان

16 کیلومتر دوندگی زیر باران؛/ ستاره ایرانی نیمه نهایی آسیا: علیرضا فغانی! 2