یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

18 پروژه علمی با همکاری نخبگان به بهره‌برداری می‌رسد / درخواست بازگشت نخبگان به کشور افزایش یافته است + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
18 پروژه علمی با همکاری نخبگان به بهره‌برداری می‌رسد / درخواست بازگشت نخبگان به کشور افزایش یافته است + فیلم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست خبری آیین نامه حمایت از نخبگان با حضور رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان در معاونت علم، فناوری ریاست جمهوری برگزار شد. روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در ادامه نشست با اشاره به پنج حوزه را جزئی از مسئولیت خود دانست و گفت: توسعه اندیشه ورزی، حوزه توسعه علم از جمله مسئولیت‌های...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست خبری آیین نامه حمایت از نخبگان با حضور رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان در معاونت علم، فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در ادامه نشست با اشاره به پنج حوزه را جزئی از مسئولیت خود دانست و گفت: توسعه اندیشه ورزی، حوزه توسعه علم از جمله مسئولیت‌های ماست. هدف این معاونت در سال آینده ایجاد بستر و معرفی اشخاص سرآمد و شاخص و افرادی که می‌توانند در حوزه علم جریان سازی کنند. وی با اشاره به اقتصاد دانش‌بنیان ادامه داد: حوزه اقتصاد دانش‌بنیان هدف معاونت علمی است. برای تاثیر گذاران کشور شرکت‌های نوپا و دیگر مجموعه‌ها، فضایی را ایجاد کند برای اینکه بتوانند در اقتصاد کشور موثر باشند. معاونت علم و فناوری ربایت جمهوری ادامه داد: 18 پروژه علمی تعریف شده با استفاده از نخبگان کشور با سرمایه گذاری یک میلیارد دلار به بهره برداری خواهد رسید. این پروژه‌ها از حمله پروژه‌هایی هستند که اثار آن در زندگی مردم موثر باشد و همچنین پروژ‌هایی که در حوزه‌های متعدد همچون امنیت غذایی، سلامت جمعیت و دیگر برنامه‌های مهم زندگی مردم از جمله هدف‌های معاونت علمی است.

وی ادامه داد: درخواست بازگشت نخبگان به کشور نسبت به سالهای قبل افزایش یافته است. مرزهای ایران فقط مرزهای جغرافیایی نیست همه کسانی که خارج از کشور هستند دلشان در گرو کشور و مردم ایران است.

دهقانی گفت: هر نخبه ایرانی در خارج از کشور سفیر علم و فناوری و پیشرفت این کشور در دنیا است. حمایت از نخبگان با توجه به وزن تاثیرگذاری آنها انجام خواهد شد.