یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

192 هزار تن گندم در خراسان شمالی برداشت شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
192 هزار تن گندم در خراسان شمالی برداشت شد

محمد محمد زاده گفت: 192 هزار تن گندم با پایان یافتن فصل برداشت گندم در خراسان شمالی تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد محمدزاده، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: کشاورزان این استان در سال زراعی گذشته حدود 132 هزار تن گندم برداشت کرده بودند.

وی افزود: در سال جاری 44 هزار هکتار اراضی آبی و 89 هزار هکتار اراضی دیم گندم کشت شد که به علت بارش های خوب بهاره تولید گندم نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

محمدزاده اظهار داشت: گندمکاران استان در سال گذشته 112 هزار تن محصول از کشتزارها برداشت و از مجموع این میزان 19 هزار و 300 تن گندم به سیلوها تحویل دادند که نسبت به سال ماقبل آن حدود 80 درصد کاهش داشت.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشاورزان در سال جاری تاکنون 105 هزار و 800 تن گندم مازاد بر نیاز به سیلوهای دولتی تحویل داده اند که نسبت به سال گذشته 550 درصد رشد را نشان می دهد و هنوز هم تحویل این محصول استراتژیک به این مراکز ادامه دارد.

محمدزاده تصریح کرد: کشاورزان گندم تولیدی خود را با قیمت 11 هزار و 500 تومان تحویل سیلوها می دهند و اینک 28 مرکز جمع‌آوری این محصول در سطح استان فعال است.

وی از گندمکاران استان خواست تا محصول مازاد بر نیاز خود را تحویل دولت دهند و با توجه به شرایط حساس جهانی در خصوص گندم با دولت همکاری کنند.

انتهای پیام /