جمعه 31 فروردین 1403

2 عنوان‌دار جهانی فردا برای ایران روی تشک می‌روند / رقابت انتخابی ساروی و بالی برای بلگراد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
2 عنوان‌دار جهانی فردا برای ایران روی تشک می‌روند / رقابت انتخابی ساروی و بالی برای بلگراد

محمدهادی ساروی و امین میرزازاده دو کشتی‌گیر عنوان‌دار کشتی فرنگی ایران هستند که فردا در تورنمنت بین‌المللی بیشکک روی تشک خواهند رفت.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، سومین مرحله از تورنمنت‌های رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی، فردا (پنجشنبه) با رقابت‌های کشتی فرنگی در قرقیزستان آغاز خواهد شد.

رقابت‌های فردا به اوزان 55، 60، 63، 67، 87، 97 و 130 کیلوگرم اختصاص دارد که پویا دادمرز، مهدی محسن‌نژاد، ایمان محمدی، سیددانیال سهرابی، ناصر علیزاده، محمدهادی ساروی، مهدی بالی و امین میرزازاده نمایندگان ایران در روز اول (11 خرداد) هستند.

محمدهادی ساروی در مسابقات جهانی بلگراد با قبول شکست مقابل آرتور الکسانیان به مدال برنز وزن 97 کیلوگرم جهان بسنده کرد و امین میرزازاده نیز با شکست در فینال مسابقات مقابل رضا کایالپ ترک، نقره جهانی گرفت.

این رقابت‌ها برای ساروی و مهدی بالی جنبه انتخابی تیم ملی خواهد داشت، اما باقی نفرات در تورنمنت بیشکک محک خواهند خورد. ضمن اینکه مجموع عملکرد محسن‌نژاد در این جام و میثم دلخانی احتمالاً در تورنمنت وهبی‌امره، ملی‌پوش 60 کیلوگرم را مشخص خواهد کرد.

رقابت‌های سه وزن 72، 77 و 82 کیلوگرم نیز جمعه (12 خرداد) برگزار می‌شود. محمدرضا و محمدعلی گرایی به همراه علیرضا مُهمدی سه نماینده روز دوم کشتی فرنگی ایران هستند.

پویا دادمرز در 55 کیلوگرم، در مبارزه اول مارلان موکاشف از قزاقستان و سپس در صورت پیروزی حریفی ازبکستان را پیش رو دارد.

مهدی محسن‌نژاد در 60 کیلوگرم، در دور اول با لیگو چائو از چین مبارزه می‌کند و در مرحله بعدی برنده کشتی دوردیف از ترکمنستان و آرنائوت از رومانی را مقابل خود خواهد داشت.

ایمان محمدی در 63 کیلوگرم، به مصاف کشتی‌گیر قزاقستان می‌رود. سیددانیال سهرابی هم در 67 کیلوگرم، با آتابایف ازبک کشتی می‌گیرد و در دور بعدی برنده کشتی میهایل میهوت از رومانی و ختسوریانی از گرجستان را پیش رو دارد.

ناصر علیزاده در 87 کیلوگرم نیز در صورت عبور از علی چنگیز ترک، برنده کشتی فی پنگ از چین و گورامی ختسوریانی از گرجستان را پیش روی خود می‌بیند و محمدهادی ساروی در 97 کیلوگرم با آرتور عمراف از چک و مهدی بالی با ژوزوپبکوف از قرقیزستان مبارزه می‌کند.

در نهایت امین میرزازاده در 130 کیلوگرم، عثمان ایلدیریم ترک را پیش روی خود دارد.