شنبه 7 مهر 1403

2 محموله داروی قاچاق دام در کردستان کشف شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
2 محموله داروی قاچاق دام در کردستان کشف شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: بازرسان این اداره کل موفق به کشف 2 محموله داروی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال شدند.

مجتبی ورمقانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یکی از این محموله‌ها در بازدیدهای سر زده از مراکز فروش کشف شده است، اظهار داشت: از یک داروخانه دامپزشکی در مریوان مقدار 100 شیشه داروی دامی قاچاق کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: کارشناسان دامپزشکی قروه در راستای اجرای طرح رصد و پایش دارو و واکسن نیز در بازدید از یک انبار غیر مجاز که اقدام به نگهداری اقلام دارویی دامپزشکی کرده بود 32 کارتن داروی دامی کشف کردند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان افزود: بلافاصله پس از کشف این میزان دارو مراتب به مراجع قضایی منعکس و اطلاع رسانی شد که با دستور صریح مقام قضایی محموله یاد شده ضبط و در معیت پرسنل پاسگاه انتظامی برای اقدامات قانونی آتی به محل سردخانه شبکه دامپزشکی قروه منتقل شده است.

وی با بیان اینکه ارزش این اقلام بیش از یک میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: اداره کل دامپزشکی استان کردستان در اجرای طرح رصد و پایش دارو، واکسن و مواد بیولوژیک با برنامه ریزی منظم و مستمر، نظارت بر مراکز نگهداری، توزیع و عرضه داروهای دام و طیور را در اولویت قرار داده و با احتساب این محموله، ظرف چند ماه اخیر این چندمین کشفیات حوزه داروی دامی قاچاق است.

ورمقانی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک و یا طرح شکایات در این رابطه را از طریق تماس با سامانه پیغام گیر شبانه روزی 1512 مطرح کنند.

هم اکنون حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

*س_برچسب‌ها_س*