جمعه 21 اردیبهشت 1403

2 میلیون و 500 هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
2 میلیون و 500 هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است

بروجرد_ ایرنا _ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: هم اکنون حدود 2 میلیون و 500 هزار واحد در بخش های مختلف نهضت ملی مسکن در کشور در حال ساخت است.

به گزارش ایرنا، ارسلان مالکی در سفر به لرستان و در بازدید از سایت نهضت ملی مسکن بروجرد، اظهار داشت: تاکنون 45 هزار هکتار زمین به نهضت ملی مسکن در کشور واگذار شده است. معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تامین زمین در بخش قانون جوانی جمعیت، گفت: در سال گذشته وعده دادیم تا 70 هزار قطعه زمین تحویل خانواده ها بدهیم که خوشبختانه تا پایان سال گذشته این تعداد قطعه زمین را تامین و به خانواده ها تحویل داده شد و امسال هم این روند ادامه خواهد داشت. مالکی به مشکلات تامین زمین برای همه متقاضیان تائید نهایی شده در لرستان اشاره کرد و گفت: در شهرهای خرم آباد و بروجرد زمین مورد نیاز تامین شده و کار ساخت شروع شده است. وی بیان کرد: در جلسه ی شورای مسکن استان با حضور استاندار مشکلات سد راه تامین زمین برای شهرهای استان چاره اندیشی شود.

معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: طرح نهضت ملی مسکن چند بخش و چند متغیر دارد، اولین موضوع تامین زمین است، موضوع دیگر بخش آورده مردم است، که باید مشارکت کنند و سهم آورده خودشان را تکمیل کنند.

مالکی افزود: آنچه که دولت باید پیگیری کند بحث تسهیلات است، برای اینکه فشار کمتری به مردم وارد شود زیرساخت‌ها را انجام خواهیم داد، اگر هم افزایی بین متقاضیان و دولت انجام شود تا پایان سال آینده واحدهای طرح نهضت ملی مسکن واگذار می‌شود.