سه‌شنبه 17 مهر 1403

20 مدرسه نوار مرزی رازو جرگلان کمتر از 10 نفر دانش‌آموز دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
20 مدرسه نوار مرزی رازو جرگلان کمتر از 10 نفر دانش‌آموز دارد

بجنورد - ایرنا - مدیرآموزش و پرورش رازوجرگلان گفت: 20 مدرسه این شهرستان مرزی استان خراسان شمالی در سال تحصیلی جاری بین یک تا 10 دانش‌آموز دارد.

عباس رضایی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این مدارس در مناطق روستایی شهرستان واقع است، اظهار داشت: برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان مدارس با تعداد اندک نیز در مناطق روستایی دایر می شود، بگونه ای که علاوه بر این 20 مدرسه، هم اکنون 25 مدرسه نیز بین 10 تا 30 دانش آموز دارند.

وی با بیان اینکه 25 درصد مدارس رازوجرگلان به صورت چندپایه اداره می شود، خاطرنشان کرد: 48 مدرسه از 182 مدرسه این شهرستان مرزی نیز به دلیل تعداد کم دانش آموزان به صورت چندپایه اداره می شود.

رضایی با اشاره به بازدید های مکرر از نحوه اجرای دستورالعمل های بهداشتی در مدارس شهرستان افزود: این بازدیدهای بهداشتی هر روز از 5 مدرسه شهرستان در قالب 4 گروه به صورت سر زده انجام می گیرد.

وی افزود: هدف از این بازدیدها، ارزیابی وضعیت بهداشت مدارس به منظور حفظ سلامت دانش آموزان درفضاهای آموزشی، بررسی نقاط ضعف مدارس در بخش بهداشتی و تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس است.

مدیر آموزش و پرورش رازوجرگلان تصریح کرد: تمامی مدیران مدارس رازوجرگلان نسبت به رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی توجیه شده اند، بگونه ای که در صورت عدم رعایت این دستورالعمل ها در مدارس، ابتدا به مدیر تذکر شفاهی و بعد از تکرار تذکر کتبی داده می شود و اگر چنانچه این روند ادامه داشته باشد، مدیر مدرسه از سمت خود برکنار می شود.

12 هزار دانش آموز در 182 مدرسه شهرستان راز و جرگلان تحصیل می کنند.

خراسان شمالی دارای 301 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و 6 دهستان دارد و 95 درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در 120 کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

*س_برچسب‌ها_س*