یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

220 برنامه به مناسبت هفته «کتاب و کتاب‌خوانی» در لرستان اجرا می‌شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
220 برنامه به مناسبت هفته «کتاب و کتاب‌خوانی» در لرستان اجرا می‌شود

روانشاد گفت: 220 برنامه به مناسبت هفته «کتاب و کتاب‌خوانی» در سطح استان لرستان اجرا می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اعظم روانشاد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به 24 آبان ماه روز «کتاب و کتاب خوانی» اظهاردشت: به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی برنامه‌های مختلفی در سطح استان لرستان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی حدود 220 برنامه در سطح استان اجرا می‌شود افزود: در هفته مذکور آیین تجلیل از خادمان نشر و کتاب برگزار می‌شود و در این مراسم از نویسندگان، ناشران و خادمان حوزه نشر و کتاب در لرستان تجلیل می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: این برنامه تجلیل تنها مختص به اداره ارشاد نیست بلکه در ستاد بزرگداشت هفته کتاب در استان از نویسندگان و ناشران همه دستگاه‌های فرهنگی تجلیل به عمل می‌آید.

وی یکی دیگر از برنامه‌های هفته کتاب و کتاب خوانی را برگزاری «پویش‌های کتاب خوانی» دانست و بیان کرد: به همین مناسبت مسابقات کتاب خوانی از طریق صدا و سیمای مرکز لرستان (شبکه افلاک) اجرا می‌شود و هر شب به پنج برگزیده جوایزی اهداء می‌شود.

روانشاد گفت: در هفته کتاب و کتاب خوانی به نام نویسندگان و مفاخر بومی و همچنین شهدای هنرمند، بسیجی و شهدای مدافع امنیت نهال‌هایی کاشت می‌شود.

وی با بیان اینکه 24 آبان روز کتاب و کتاب خوانی جلسه سیاست‌گذاری با سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌شود تصریح کرد: در هفته مذکور پویش‌های کتاب خوانی برای قشر دانش‌آموز، دانشجو و همچنین کودک و نوجوان اجرا می‌شود.

سرپرست معاونت معاونت فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اهداء کتاب به مناطق محروم، کم برخوردار و مراکز فرهنگی استان را یکی دیگر از برنامه‌های هفته کتاب و کتاب خوانی برشمرد و خاطرنشان کرد: در قالب یک پویش برای قشر نوجوان و جوان مسابقه دلنوشته‌ای به شهدای امنیت اجرا می‌شود بدین شکل که هرنوجوان و جوانی یک دلنوشته برای شهدای امنیت می‌نویسد و در نهایت این دلنوشته‌ها جمع‌آوری و به کتابچه تبدیل می‌شوند.

وی اظهارداشت: یکی از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برپایی نشست ماهانه نقد و بررسی کتاب است که با عنوان «سنگ نوشته» به صورت ماهانه برگزار می‌شود که در هفته کتاب و کتاب خوانی این نشست برگزار و یک کتاب مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

روانشاد بابیان اینکه در هفته کتاب و کتاب خوانی برای تمامی قشرها برنامه داریم افزود: مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در برنامه‌های هفته کتاب گنجانده شده است و چرا که هدف ما مردمی کردن برنامه‌هاست و تنها مختص به قشر خاصی نیست.

وی با بیان اینکه در راستای هفته کتاب همایش سواد رسانه‌ای برای خبرنگاران لرستان برگزار می‌شود عنوان کرد: هدف از اجرای برنامه‌های هفته کتاب ترویج مطالعه، کتاب خوانی و سواد رسانه‌ای است.

انتهای پیام /