پنج‌شنبه 19 مهر 1403

220 پرونده تخلف اصناف توزیع مواد خام دامی در کردستان تشکیل شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
220 پرونده تخلف اصناف توزیع مواد خام دامی در کردستان تشکیل شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: بازرسان این اداره کل در سال جاری برای 220 واحدهای صنفی فعال در عرصه تهیه و توزیع فراورده‌های خام دامی در این استان پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی کرده‌اند.

مجتبی ورمقانی عصر سه شنبه در بازدید خبرنگاران از نحوه بازرسی‌های دامپزشکی از واحدهای عرضه و توزیع مواد خام دامی سنندج اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون بازرسان دامپزشکی 28 هزار و 864 مورد بازدید از واحدهای تهیه و عرضه این استان انجام داده‌اند.

وی اضافه کرد: در نتیجه این بازدیدهای 110 هزار و 675 کیلوگرم انواع مواد خام دامی کشف و ضبظ شده که 74 هزار و 745 کیلوگرم ان در کشتارگاه‌های طیور، 20 هزار و 90 کیلوگرم آن در گشتاره گاه‌های دام و 15 هزار و 840 کیلوگرم آن نیز از مراکز عرضه کشف شده است.

وی با بیان اینکه برخی واحدهای صنفی عرضه و توزیع سطح شهر به علت تداوم تخلفات به مراجع قضایی معرفی شده‌اند افزود: واحدهای معرفی شده 220 واحد است که هم اکنون پرونده انان در مراجع قضایی از جمله تعزیرات حکومتی در حال بررسی است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: اجرای طرح تشدید نظارت بر واحدهای توزیع و عرضه از اهداف این اداره کل در جلوگیری از ورود مواد خام دامی فاسد به سفره مصرفی مردم است که در این راستا امسال 2 طرح نوروزی و ماه مبارک رمضان به اجرا در آمده است.

وی اضافه کرد: امسال نیز همانند سنوات گذشته بین 2 تا سه روز از تمامی سه هزار واحد صنفی تهیه و عرضه مواد خام دامی بازدید به عمل آمده است و برخی از واحدهای پرفروش و همچنین دارای سابقه تخلف به صورت روزانه بازدید شده‌اند.

ورمقانی با بیان اینکه هم اکنون نیز نیروهای دامپزشکی کردستان بصورت آنکال هستند تا در صورت نیاز در خدمت بهداشت عمومی و سلامت مردم باشند از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه پیغام گیر1512 این اداره کل اطلاع دهند.

هم اکنون حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

*س_برچسب‌ها_س*