شنبه 29 اردیبهشت 1403

24 میلیارد تومان زکات در استان قزوین جمع‌آوری شده است / رشد 32 درصدی درآمد زکات در سال جاری

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
24 میلیارد تومان زکات در استان قزوین جمع‌آوری شده است / رشد 32 درصدی درآمد زکات در سال جاری

ناصر ظاهری با اشاره به رشد 32 درصدی زکات جمع آوری شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در سطح استان قزوین 35 میلیارد تومان زکات جمع آوری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان قزوین ظهر امروز (سه‌شنبه) با حضور مسئولان کشوری و استانی در حسینیه شهدای روستای شیداصفهان قزوین برگزار شد.

ناصر ظاهری در این همایش اظهار کرد: انتخاب روستای شیداصفهان برای این همایش با پیشنهاد شورای زکات استان به عنوان روستای برتر در پرداخت زکات در سال جاری بوده است. وی افزود: روستای شیداصفهان با 4 هزار نفر جمعیت دارای 2 هزار و 300 هکتار زمین کشاورزی و بیش از یک هزار هکتار باغات است که میزان زکات پرداخت شده در 6 ماهه ابتدای امسال در این روستا 6 میلیارد و 200 میلیون ریال بوده است. مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین دارای 820 روستا و 29 شهر است که تعداد کل روستا و شهرهای پرداخت کننده زکات فطریه 637 شهر و روستاست‌. بیش از 2هزار نفر در استان قزوین زکات پرداخت کردند وی عنوان کرد: در سطح استان قزوین 600 روستا و شهر مشمول پرداخت زکات واجب و مستحب در سال جاری هستند که از این تعداد 310 شهر و روستا طی 6 ماهه نخست امسال زکات مستحبی و واجب پرداخت کردند. ظاهری بیان کرد: 2 هزار و 556 نفر در 6 ماهه نخست سال جاری در استان قزوین زکات پرداخت کردند؛ همچنین تعداد عاملین و رابطین افتخاری زکات 790 نفر و تعداد مبلغین هم 200 نفر می‌باشد. وی خاطرنشان کرد: ظرفیت زکات واجب در سطح استان یک هزار میلیارد ریال و ظرفیت زکات فطریه هم 300 میلیارد ریال می‌باشد‌. جمع‌آوری 24 میلیارد تومان زکات در 6 ماهه امسال این مسئول با اشاره به رشد 32 درصدی زکات جمع آوری شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال در سطح استان قزوین 35 میلیارد تومان زکات جمع آوری شود که طی 6 ماه ابتدای سال جاری 24 میلیارد تومان، معادل 68 درصد رقم پیش‌بینی شده محقق شده است. وی بیان کرد: 92 درصد از زکات جمع آوری شده در سال جاری در بحث محرومیت‌زدایی و رفع نیازهای محرومین همچون تامین جهیزیه، پرداخت کمک هزینه درمانی و تحصیل و 8 درصد باقی مانده هم صرف امور عمرانی از جمله تعمیر مدارس و مساجد شد. ظاهری در پایان گفت: جلسات شورای زکات استان در شهرها و روستاها به صورت منظم برگزار شده و برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در این جلسات اتفاق می‌افتد؛ همچنین تلاش‌هایی در بحث ترویج فرهنگ انفاق و احسان در قالب‌های حضوری، نوشتاری و گفتاری انجام می‌شود. انتهای پیام /