چهارشنبه 11 مهر 1403

3 تفاوت وعده صادق 2 با حمله موشکی قبلی سپاه به اسرائیل

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
3 تفاوت وعده صادق 2 با حمله موشکی قبلی سپاه به اسرائیل

انهدام پایگاه‌های هوایی رژیم صهیونیستی به‌عنوان مزیت استراتژیک ارتش اسرائیل و حفاظت شدید اطلاعات عملیات موشکی، مهم‌ترین تفاوت‌های عملیات وعده صادق 2 با عملیات قبلی بود.

- اخبار سیاسی -

سید محمد طاهری خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم و کارشناس مسائل دفاعی، درباره تفاوت‌های عملیات وعده صادق 2 با عملیات موشکی قبلی سپاه علیه اسرائیل گفت: در این عملیات بر خلاف عملیات وعده صادق یک، سطح غافلگیری بسیار بالا بوده و بعد از اینکه رسانه‌های آمریکایی و غرب اطلاع دادند که احتمالاً ایران امشب عملیات موشکی دارد، این عملیات به‌فاصله‌ی کمی آغاز شد.

اسرائیل موشک‌باران شد / اصابت بالستیک‌ها به هدف + بیانیه سپاه

وی افزود: در عملیات وعده صادق ابتدا با موشک‌های کروز و پهپادهای انتحاری سعی شد سیستم پدافندی رژیم و هم‌چنین پدافند چندلایه هم‌پیمانانش درگیر شده و بعد موج حملات آغاز شود اما در این عملیات به‌دلیل سطح بالای غافلگیری، از ابتدا با موشک‌های بالستیک اهداف مورد اصابت قرار گرفت.

.

این کارشناس دفاعی گفت: احتمالاً موشک‌های سوخت مایع مثل عماد با کلاهک بارشی درگیرکردن پدافند را در اختیار داشته و موشک‌های خیبرشکن یک و دو، و هم‌چنین موشک فتاح نقش اصابت به اهداف را برعهده داشتند.

طاهری بیان کرد: عمده اهدافی که تاکنون اطلاع داریم، پایگاه‌های هوایی رژیم صهیونیستی است؛ این اهداف کاملاً هوشمندانه انتخاب شده است. نیروی هوایی اسرائیل مزیت راهبردی این رژیم است و در ترورهای اخیر، این نیرو ابزار سیستم‌های اطلاعاتی بود و عمده‌ی این ترورها با استفاده از توان نیروی هوایی صورت گرفت.

وی اظهار داشت: اگر این رژیم بخواهد پاسخی در قبال این حمله انجام دهد، باید با جنگنده و با استفاده از نیروی هوایی صورت دهد. با مورد اصابت قرار گرفتنِ خوب پایگاه نواتیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی، این مزیت راهبردی می‌تواند از مدار خارج شود تا این رژیم نتواند پاسخ داده و ابزار ترور سران مقاومت از او گرفته شود.