شنبه 14 مهر 1403

3 ماه متفاوت را در فوتبال اروپا سپری کردم / حامی اصلی‌ام سپاهان بود

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
3 ماه متفاوت را در فوتبال اروپا سپری کردم / حامی اصلی‌ام سپاهان بود

مهاجم تیم فوتبال سپاهان گفت: در طول 10 سالی که به عنوان فوتبالیست در ورزش حرفه‌ای فعالیت داریم 3 ماه متفاوت را در فوتبال اروپا سپری کردم.

مهاجم تیم فوتبال سپاهان گفت: در طول 10 سالی که به عنوان فوتبالیست در ورزش حرفه‌ای فعالیت داریم 3 ماه متفاوت را در فوتبال اروپا سپری کردم.

به گزارش خبرنگار مهر، لژیونر شدن فوتبالیست‌های زن ایران یکی از موضوعات مهم و مورد توجه در فوتبال بانوان کشور است. با افزایش توجه به ورزش بانوان و به ویژه فوتبال، شاهد رشد و پیشرفت قابل توجهی در این حوزه هستیم. خوشبختانه در چند سال اخیر و با رشد لیگ‌های داخلی و افزایش تعداد تیم‌ها، رقابت بین بازیکنان بیشتر شده است. این رقابت سبب شده بازیکنان به دنبال تجربه‌های جدید و چالش‌های بزرگ‌تر باشند. در این میان لژیونر شدن مسیری است که به بازیکنان این امکان را می‌دهد که از این تجربه جدید بهره‌مند شوند. در سال‌های اخیر، چندین فوتبالیست زن ایرانی موفق به لژیونر شدن شدند.

این بازیکنان با حضور در لیگ‌های معتبر آسیایی، توانسته‌اند نام ایران را در سطح بین‌المللی مطرح کنند. این موضوع نه تنها به خود بازیکنان کمک کرده؛ بلکه توانسته انگیزه‌ای برای دیگر بازیکنان جوان باشد تا به دنبال اهداف بزرگ‌تر بروند. با گذشت زمان امروز شاهد حضور برخی از بازیکنان فوتبال زن ایران در لیگ‌های اروپایی هم هستیم اخیراً چهار دختر فوتبالیست ایران (مینا نافعی، هاجر دباغی، فاطمه عادلی و شقایق روزبهان) با تیم ارمنستانی پیونیک در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا حضور داشتند که بی شک ادامه این روند، نه تنها نویدبخش آینده‌ای روشن برای فوتبال بانوان در ایران است، بلکه به افزایش اعتبار و شناخت جهانی این ورزش نیز کمک خواهد کرد.

هاجر دباغی یکی از لژیونرهای ایران در این لیگ در خصوص تجربه بازی در ارمنستان و لیگ قهرمانان اروپا به خبرنگار مهر گفت: برای نخستین بار بود که توانستیم به عنوان نخستین دختران فوتبالیست ایرانی در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا بازی کنیم. حدود 3 ماه در کنار تیم ارمنستانی بودیم. تیم پیونیک جز تیم‌های نام‌آشنای فوتبال باشگاهی ارمنستان است که امسال موفق شده بود به عنوان تیم قهرمان لیگ بانوان ارمنستان در مرحله مقدماتی انتخابی لیگ قهرمانان بانوان اروپا فرصت بازی داشته باشد.

وی افزود: همه چیز در ارمنستان خوب بود و تمرینات مناسبی را پشت سر گذاشتیم و حتی چند دیدار تدارکاتی خوب هم انجام دادیم و اکثراً در کمپ بودیم. در طول 10 سالی که به عنوان فوتبالیست در ورزش حرفه‌ای فعالیت داریم 3 ماه متفاوت را سپری کردم. امیدوارم این اتفاق را مجدد خودم و حتی سایر بازیکنان ایران هم تجربه کنند و در مراحل حرفه‌ای فوتبال قدن بگذارند.

مهاجم تیم فوتبال سپاهان با اشاره به نقش پررنگ باشگاه در معرفی این بازیکنان به تیم ارمنستانی گفت: باشگاه سپاهان در این زمینه نقش 100 درصدی داشت. سال گذشته هم تیم ارمنستان از من دعوت کرد و ما یک هفته‌ای را در خدمت تیم ارمنستانی بودیم ولی از آنجایی که من با باشگاه هندی قرارداد داشتم و از طرفی هم خودمان را برای بازی در رقابت‌های لیگ برتر ایران آماده می‌کردیم نشد که این همکاری را داشته باشیم. زمانی که از هند برگشتم مجدد مدیر داخلی تیم با من تماس گرفت و در مورد شرایط من پرس‌وجو کرد. معرفی ما از سوی باشگاه سپاهان انجام شده بود و این رابطه هم در این یک سال به خوبی خوشبختانه حفظ شد تا بتوانیم امسال آن چند ماه متفاوت را تجربه کنیم.

دباغی با بیان اینکه 2 بازی در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا انجام دادیم؛ عنوان کرد: تیم پیونیک هم برای اولین بار بود که در چنین رویدادی حضور داشت و با تیم‌های سرسختی هم در یک گروه قرار گرفته بود. میزبان بازی‌ها قبرس بود که ما 2 بازی با تیم‌های ایرلند و قبرس داشتیم؛ هر چند در 2 بازی هم نتیجه را به رقبا واگذار کردیم اما تجربیاتی که به دست آوردیم خیلی برایمان ارزشمند است.

این بازیکن فوتبال با گلایه از کم توجهی رسانه‌ها به اخبار فوتبال بانوان گفت: فوتبال بانوان ایران در چند سال گذشته رشد خوبی داشته اما آنطور که انتظار می‌رود همه موفقیت‌های به دست آمده از سوی فوتبالیست‌های زن ایران رسانه‌ای نمی‌شود. دلیل آن‌هم این است که همه چیز باندبازی شده است و تعدادی از این رسانه صرفاً از چند تیم حمایت می‌کنند.

مهاجم طلایی‌پوشان اصفهان در مورد آخرین وضعیت این تیم برای حضور در لیگ برتر و بازگشت بیان محمودی به جمع سپاهانی‌ها گفت: سپاهان امسال هم از نظر مدیریت باشگاه و هم ترکیب تیم و کادر فنی یکسری تغییرات داشت. شکر خدا همه چیز خوب است و با انگیزه همه برای موفقیت در لیگ امسال آماده می‌شویم. همه تیم از بازیکن گرفته تا کادر فنی به موفقیت و کسب نتیجه مطلوب امیدواریم. هدفمان کسب سکوی قهرمانی است و دوست داریم این هدف تحقق پیدا کند.

دباغی افزود: برگزاری لیگ قهرمانان فوتبال بانوان آسیا هم به طور رسمی این انگیزه را دو چندان کرده است. من تجربه بازی در لیگ قهرمانان آسیا را با تیم هندی دارم و این رقابت‌ها واقعاً در بالاترین سطح ممکن از فوتبال ایران برگزار می‌شود. قطعاً با رسمیت پیدا کردن آن این کیفیت باز هم بیشتر خواهد شد. بنابراین هر تیمی تلاش می‌کند که جز نماینده‌های ایران در این رویداد باشد که سپاهان هم از این قاعده جدا نیست.

عضو سابق تیم ملی در پایان درباره آخرین وضعیت تیم ملی هم گفت: حدود یک سالی است که دیگر در تیم ملی فوتبال بانوان نیستم. من سال‌ها برای پوشیدن پیراهن آن تلاش کردم و عرق خاصی به وطن دارم. متأسفانه طبق رنکینگ جدیدی که اعلام شده افت چند پله‌ای داشتیم که دلیل آن هم نبود اردوهای خوب و بازی‌های رسمی بین‌المللی است.

3 ماه متفاوت را در فوتبال اروپا سپری کردم / حامی اصلی‌ام سپاهان بود 2
3 ماه متفاوت را در فوتبال اروپا سپری کردم / حامی اصلی‌ام سپاهان بود 3