دوشنبه 16 مهر 1403

3 هکتار از جنگل‌ها و مراتع معمولان در آتش سوخت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
3 هکتار از جنگل‌ها و مراتع معمولان در آتش سوخت

خرم‌آباد - ایرنا - بخشدار معمولان گفت: سه هکتار از جنگل‌ها و مراتع روستای پنبه کار و پاچک این بخش در آتش سوخت.

سید حبیب الله موسوی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 50 درخت بلوط و مراتع پیرامون آن به میزان 2 هکتار در کوه های حوالی روستای پنبه کار و یک هکتار مرتع روستای پاچک بخش معمولان همجوار آزاد راه پل زال در آتش سوخت.

وی افزود: این آتش سوزی با تلاش نیروهای منابع طبیعی و با همکاری پاسگاه حفاظتی میانکوه شرقی معمولان مهار و از گسترش و سرایت آن به اطراف جلوگیری شد.

بخشدار معمولان تصریح کرد: تحقیقات لازم برای کشف علل این آتش سوزی از سوی کارشناسان اداره منابع طبیعی در دست بررسی است.

وی افزود: با توجه به حجم بسیار بالای پوشش جنگلی و مرتع بخش معمولان، وسعت جغرافیایی، کوهستانی بودن منطقه، از طرفی گرم شدن هوا و مهمتر عوامل انسانی عمدی یا سهوی، بروز آتش سوزیهای متعدد محتمل است.

موسوی یادآور شد: از مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان خواستاریم نسبت به ارتقاء و تجهیز کامل اداره منابع طبیعی معمولان و پاسگاه حفاظتی میانکوه شرقی از نظر نیروی انسانی توجه ویژه داشته باشد.

بخشدار معمولان گفت: انتظار می رود اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با در اختیار گذاشتن دستگاه های دمنده، موتورسیکلت، آموزش و استفاده از ظرفیت نیروهای محلی شوراها و دهیاران در راستای حفاظت و حراست از جنگلها و به ویژه اطفاء حریق، اداره منابع طبیعی این بخش را یاری کند.

*س_برچسب‌ها_س*