دوشنبه 16 مهر 1403

30 درصد تاکسی‌های بوشهر در ساعت‌های ممنوعیت تردد شبانه فعال هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
30 درصد تاکسی‌های بوشهر در ساعت‌های ممنوعیت تردد شبانه فعال هستند

بوشهر - ایرنا - مدیر تاکسیرانی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندر بوشهر گفت: 30 درصد از تاکسی‌ها در ساعات ممنوعیت تردد شبانه به شهروندان بوشهری خدمت رسانی می‌کنند.

رضا فرشیان روز پنج شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: با آغاز محدودیت‌های کرونایی از ابتدای آذر و محدودیت تردد خودرو شخصی از ساعت 21 تا 4 بامداد، 30 درصد از تاکسی و تاکسی‌ها ترمینال و 50 درصد از تاکسی‌های بی‌سیم در میادین آماده خدمت به شهروندانی هستند که نیاز ضروری به سفر درون شهری دارند و این رویه در هفته پیش رو نیز با همین حجم ادامه می‌یابد.

وی افزود: بررسی‌های صورت گرفته از سوی سازمان حمل و نقل شهرداری بوشهر نشان دهنده این است که حجم ترددها شبانه بیش از 95 درصد کاهش یافته است.

مدیر تاکسیرانی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندر بوشهر اضافه کرد: همچنین با توجه به تعطیلی اصناف و دورکاری برخی از کارمندان، حجم ترافیک شهری با احتساب ممنوعیت شبانه تردد نیز تا 40 درصد کاهش نشان می‌دهد و در این میان بار ترافیکی خیابان‌های پر تردد بوشهر از جمله امام، عاشوری و مطهری به شکل محسوسی سبک‌تر شد.

فرشیان گفت: در زمان حاضر120 دستگاه تاکسی در سطح شهر بوشهر فعال است که هر یک به طور متوسط در روز 40 تا 50 سفر درون شهری را انجام می‌دهند و آمارها نشان دهنده کاهش حجم مسافر در یک هفته گذشته است.

وی بیان کرد: قانون فاصله گذاری اجتماعی و استفاده اجباری از ماسک در تاکسی‌ها کماکان به قوت خود باقی است و هر تاکسی تنها می‌تواند 2 مسافر در صندلی عقب و یک مسافر در صندلی جلو سوار کند و راننده و همه مسافران باید از ماسک استفاده کنند.

مدیر تاکسیرانی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندر بوشهر اعلام کرد: 3 تیم گشت نظارت و بازرسی حمل و نقل موتوری و خودرویی از ساعت 7 صبح تا 8 شب رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاکسی‌های بوشهر را کنترل می‌کنند.

فرشیان یادآوری کرد: در چندین مرحله از سوی سازمان حمل و نقل شهرداری ضدعفونی تاکسی‌های شهری و توزیع ماسک، دستکش و شیلد در میان رانندگان صورت گرفته است.

از روز اول آذر ماه بر اساس محدودیت‌های 2 هفته ای برای پیشگیری از ویروس کرونا، رانندگان خودروهای شخصی در صورت تردد بدون مجوز در ساعت‌های 21 تا 4 بامداد در هر 24 ساعت 200 هزار تومان جریمه می‌شوند و شهروندان در صورت نیاز ضروری به مسافرت درون شهری می‌توانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

*س_برچسب‌ها_س*