یک‌شنبه 15 مهر 1403

30 میلیارد تومان به آسیب دیدگان کرونا در لرستان پرداخت می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
30 میلیارد تومان به آسیب دیدگان کرونا در لرستان پرداخت می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: با شیوع ویروس کرونا 15 تا 20 هزار نفر در این راستا از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند که به طور میانگین ماهانه 30 میلیارد تومان به این افراد پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا، علی جهانی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: این میزان بیمه بیکاری برای 14 گروه اشتغال و کارگاهی که به دلیل شیوع کرونا کار خود را از دست داده‌اند هزینه شده است.

وی اضافه کرد: خدمات بیمه‌ای و درمانی به طور رایگان به این افراد ارائه می شود و هر فرد شاغلی که بیمه بیکاری از تامین اجتماعی دریافت می کند تمام هزینه های درمانی نیز رایگان است البته تمام بیمه شدگانی که تحت تاثیر کرونا هستند هزینه های درمانی رایگان دریافت می کنند.

وی اظهار داشت: هزینه های تامین اجتماعی در لرستان معادل یک سوم هزینه های دولت است که 90 درصد آن از منابع سازمان تامین اجتماعی از محل حق بیمه تامین می شود البته در لرستان هزینه‌ها 100 درصد و درآمدها 80 درصد است.

هزینه 310 میلیارد تومانی برای همسان سازی حقوق مستمری بگیران

جهانی در ادامه به موضوع همسان سازی حقوق مستمری بگیران اشاره کرد و گفت: برای موضوع همسان سازی حقوق مستمری بگیران 310 میلیارد تومان در استان هزینه شده است و با اجرای آن به طور متوسط بین یک تا 1.5 میلیون تومان به حقوق مستمری بگیران اضافه شده است.

وی ادامه داد: به طور متوسط در ماه 150 میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود و تا پایان مهرماه یک هزار میلیارد تومان تا در استان برای مستمری بگیران هزینه شد. اکنون 86 درصد مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و 88 درصد اشتغال لرستان نیز تحت پوشش این نهاد است.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان اظهار داشت: 60 نوع خدمت به بیمه شدگان استان ارائه می شود و تمام مستمری بگیران در استان به طور متوسط دو میلیون و 800 هزار تومان دریافت می‌کنند.

کارفرمایان 800 میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکارند

جهانی در ادامه گفت: یک هزار کارگاه فعال تحت پوشش تامین اجتماعی لرستان است به همین دلیل اعلام بدهی کارفرمایان غیرحضوری شده است و اکنون کارفرمایان 800 میلیارد تومان بدهی معوق به تامین اجتماعی استان دارند و بیشترین بدهی معادل یک چهارم مطالبات مربوط به شهرداری های استان است.

وی تصریح کرد: به همین منظور با تشکیل کمیته تسهیل در تامین اجتماعی استان و با توجه به شرایط موجود و با استفاده از همه سازوکارها دنبال تقسیط این بدهی ها هستیم تا منابع معوق از کارفرمایان بدهکار وصول شود.

جهانی در ادامه به اجرای طرح 3070 در لرستان اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح قرار است 30 نوع خدمت غیر حضوری و الکترونیکی شود و در شرایط موجود نگرش سازمان این بوده که تا پایان بهمن ماه امسال این خدمات به صورت غیر حضوری ارائه شوند و قرار است با اجرای این طرح از 70 میلیون بار مراجعه جلوگیری شود.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان اضافه کرد: در استان لرستان نیز پیش بینی می شود که از 2 میلیون بار مراجعه جلوگیری شود و حتی از مجموع 800 هزار نفر جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در استان ماهانه حداقل سه بار مراجعه این افراد حذف شود.

وی در ادامه افزود: در لرستان 222 هزار نفر بیمه شده اصلی وجود دارد که مجموع بیمه شده‌های اصلی و تبعی استان بیش از 800 هزار نفر از جمعیت استان است. همچنین 80 هزار نفر مستمری بگیر بازنشسته، از کار افتاده و بازماندگان در استان وجود دارد که با خانواده های آنان به 280 هزار نفر می رسند. اکنون به ازای هر چهار بیمه شده یک نفر مستمری بگیر داریم.

*س_برچسب‌ها_س*