چهارشنبه 18 مهر 1403

4 روستای مانه و سملقان به فیبرنوری متصل شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
4 روستای مانه و سملقان به فیبرنوری متصل شد

بجنورد - ایرنا - مخابرات منطقه خراسان شمالی در سال جهش تولید و ادامه روند بهینه‌سازی و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، چهار روستای مانه و سلمقان این استان را به فیبرنوری متصل کرد.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموعه مخابرات با نصب لاین ترمینال یک گیگ در مراکز محمدآباد و بربرقلعه، تمامی ارتباطات این مناطق را از رادیو به فیبرنوری برگرداند.

علیرضا هاشمی افزود: این اقدام مجموعه مخابرات با هدف حذف محرومیت های فناوری و ارتباطی و تامین پهنای باند مورد نیاز مراکز و سایت های موبایل منصوبه در روستاهای محمدآباد، بربرقلعه، تازه قلعه و یالانچی از توابع شهرستان مانه و سملقان انجام شد و بدین ترتیب چهار هزار نفر نیز از مزایای این طرح بهره مند شدند.

وی گفت: با توجه به سند راهبردی توسعه مخابرات استان در سال جاری افزایش چندین برابری پهنای باند اینترنت adsl مشترکین مخابرات در روستاهای یالانچی، بربرقلعه و تازه قلعه در هفته آینده اجرایی می شود.

شهرستان 110 هزار نفری مانه و سملقان با 6 هزار متر مربع پروسعت ترین شهرستان استان خراسان شمالی است.

رتبه خراسان شمالی در ضریب نفوذ همراه اول با 78 درصد و ایرانسل با 57 درصد شانزدهم و یازدهم است و همچنین تعداد سایت های اینترنتی نسل 3 نیز که در ابتدای دولت صفر بود اکنون به 333 و نسل چهار 368 سایت رسیده است.

خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آن در روستاها ساکن هستند.

تعداد مشترکان تلفن های همراه در این استان یک میلیون و دویست و تعداد مشترکان تلفن ثابت نیز 300 هزار مشترک است.

*س_برچسب‌ها_س*