سه‌شنبه 17 مهر 1403

4 زوج جوان حاجی‌آبادی از طلاق منصرف شدند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
4 زوج جوان حاجی‌آبادی از طلاق منصرف شدند

حجت الاسلام براهنگ گفت: در راستای مهرواره اوج و گره گشایی از مشکلات مردم، با مشاوره و همکاری شورای حل اختلاف و پایگاه بسیج مسجد و ارائه راهکارهای پیشگیری از آسیب‌های نهاد خانواده؛ 4زوج جوان از طلاق منصرف شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام عبدالوهاب براهنگ امام محله روستای طاشکوئیه در گفتگو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه آسیب های طلاق با افزایش نرخ رو به رشد طلاق در جوامع امروزی تبدیل به امری نگران کننده شده است، اظهار کرد: با افزایش آسیب‌های طلاق سلامت خانواده‌ها نیز به خطر می‌افتد.

وی در ادامه به عوامل دخیل در وقوع طلاق اشاره کرد و افزود: جدایی زوج‌ها می‌تواند به دلایل مختلف از جمله افزایش استرس‌ها، مشکلات مالی، عدم شناخت کافی، تفاوت‌های فرهنگی اعتقادی و... رخ دهد.

امام محله روستای طاشکوئیه با بیان اینکه طلاق، آسیب‌ها و عوارض زیادی برای زن و مرد و خانواده ایجاد می‌کند، تصریح کرد: تا حدی که تبعات آن گاهی تا سال‌ها ادامه می‌یابد. این مسئله لزوم شناخت پیش از ازدواج و مهارت حل مسئله در طول زندگی را بیشتر می‌کند.

براهنگ ادامه داد: متاسفانه روز به روز پدیده طلاق در جامعه و خصوصا در بین زوجین جوان رو به افزایش است و روحانیون باید برای پیشگیری از این معضل اجتماعی و ایجاد صلح و سازش در بین خانواده ها، تلاش مضاعفی داشته باشند.

امام محله روستای طاشکوئیه با اشاره به اینکه روحانیون پناهگاه و امین مردم هستند و مردم برای حل مشکلات خود به آنها مراجعه می کنند، تصریح کرد: مبلغان با توسعه روحیه دین مداری و دین داری در جامعه می توانند نقش اساسی را در کاهش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و کمرنگ شدن روابط عاطفی در خانواده ها ایفا نمایند.

براهنگ اضافه کرد: در راستای مهرواره اوج و گره گشایی از مشکلات مردم، با مشاوره و همکاری شورای حل اختلاف و پایگاه بسیج مسجد و ارائه راهکارهای پیشگیری از آسیب های نهاد خانواده؛ 4زوج جوان از طلاق منصرف شدند.

انتهای پیام /