سه‌شنبه 17 مهر 1403

40 هزار میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پرداخت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
40 هزار میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پرداخت شد

گنبدکاووس - ایرنا - معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: از ابتدای سال 98 تا پایان اردیبهشت امسال در مجموع 40 هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های ایران توزیع شد.

مهدی جمالی نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: از سرجمع اعتبارات توزیع شده دو هزار میلیارد ریال آن در دو ماه فروردین و اردیبهشت امسال بود که هزار 300 شهرداری و 37 هزار دهیاری را بهره‌مند کرد.

وی گفت: برای پروژه‌های عمرانی شهرهای مختلف کشور در بودجه امسال هم افزون بر 80 هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که بیشتر صرف شهرهای با جمعیت کمتر از 50 هزار نفر می‌شود.

جمالی نژاد به 80 هزار پروژه عمرانی نیمه تمام کشور اشاره و اضافه کرد: با توجه به اعتبارات پیش بینی شده امسال، اولویت نخست سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تکمیل پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد است.

وی با بیان اینکه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سال 98 از 51 پروژه عمرانی افتتاح شده متعلق به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در استان گلستان حمایت مالی کرد، گفت: در سال جاری هم از 106 پروژه عمرانی قابل افتتاح حمایت مالی می‌شود.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در خصوص ساماندهی مدیریت پسماند کشور نیز اظهار داشت: با تصویب قانون ساماندهی مدیریت پسماندهای عادی با استفاده از ظرفیت بخش غیر دولتی، زمینه سرمایه‌گذاری و اقتصادی شدن آن برای این بخش فراهم شده است.

جمالی نژاد، سرانه تولید زباله در شهرها را 800 و در روستاها 500 گرم اعلام کرد و افزود: این سرانه در شهرهای استان گلستان 500 گرم و در روستاهای این استان نیز 400 گرم است.

وی با بیان اینکه تقریبا 53 درصد جمعیت گلستان در شهرها و 47 درصد در روستاها زندگی می‌کنند، اضافه کرد: هم اکنون نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت 10 سال به بالا در این استان 38.8 و میانگین کشوری 40.6 درصد است و گلستان از نظر شاخص مشارکت اقتصادی در جایگاه 22 استانها قرار دارد.

استان گلستان با 1.9 میلیون نفر جمعیت دارای 34 شهر و افزون بر 900 روستا است.

*س_برچسب‌ها_س*