دوشنبه 9 مهر 1403

46 درصد امدادرسانی خراسان جنوبی مربوط به حوادث جاده‌ای است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
46 درصد امدادرسانی خراسان جنوبی مربوط به حوادث جاده‌ای است

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون امدادگران این جمعیت به 329 حادثه امدادرسانی کردند که 46 درصد آن مربوط به حوادث جاده‌ای است.

محمدرضا رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزار و 845 حادثه‌دیده در این مدت توسط نیروهای امدادی و عملیاتی امدادرسانی شدند که 470 نفر آن مربوط به حوادث جاده‌ای است.

وی با بیان اینکه امدادرسانی به حادثه‌دیدگان اتوبوس محور درح سربیشه از شاخص‌ترین امدادرسانی‌ها در سال جاری است اظهار داشت: رانندگان ضمن سرعت مطمئنه نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توجه لازم را داشته باشند.

رضایی تصریح کرد: از کل آمار حوادث جاده‌ای استان در این مدت 41 مورد نیاز به رهاسازی داشته که امدادگران در کوهتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به اقدام کردند.

وی گفت: در این مدت به هزار و 231 حادثه‌دیده ناشی از سیل و آبگرفتگی، 98 حادثه شهری، 25 حادثه کوهستان، هشت ریزش آوار و 13 خدمات حضوری امدادرسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مدت هزار و 430 حادثه‌دیده از خدمات اسکان بهره‌مند شدند افزود: 468 تیم در قالب هزار و 139 نفر با بکارگیری 284 آمبولانس و 150 خودروی نجات اقدام به امدادرسانی کردند.

امدادرسانی حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی در مدت مشابه سال قبل 51 درصد بوده است.

*س_برچسب‌ها_س*