پنج‌شنبه 14 تیر 1403

5میلیون متقاضی نهضت ملی مسکن تایید شدند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
5میلیون متقاضی نهضت ملی مسکن تایید شدند

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه اهمیت موضوع مسکن در تمامی بخش‌ها برای تمامی مردم حائز اهمیت گفت: پیش از این در دولت‌های گذشته عقب ماندگی جدی در مسکن داشته‌ایم به طوری که 5 میلیون ثبت نام در نهضت ملی مسکن ثبت شده است و این افراد حائز شروط لازم از جمله متاهل، فاقد مسکن بودند.

وی با بیان اینکه برنامه جدی در دولت‌های گذشته برای ساخت و تامین زمین صورت نگرفته بود گفت: دولت سیزدهم برای حل چالش مسکن طرح بزرگ نهضت ملی مسکن و قانون جهش تولید مسکن را مصوب کردند که در این زمینه با همکاری تمامی دستگاه ها اقدام به تامین زمین کرده‌اند.

او گفت: پیش از تامین زمین توسط سازمان ملی زمین و مسکن حتی برای 100 هزار ثبت نامی طرح نهضت ملی مسکن زمین وجود نداشت چرا که دولت‌های قبل بحث زمین را پیگیری نکرده بودند و زمین آماده برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن وجود نداشت. اما دولت سیزدهم اقدامات لازم برای تامین زمین شروع شد.

مالکی اظهار کرد: 48هزار هکتار زمین برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تامین شده است و برای پروژه‌های مسکن مهر هم در استان‌های مختلف اقدام به تکمیل آنها و بسته شدن پرونده مسکن مهر در بسیاری از شهرها کرده‌ایم

وی با بیان اینکه در 60 نقطه شهرک سازی انجام شده و برای اولین بار شهرک سازی در کشور کلید می‌خورد و در تامین زمین اقدامات بی نظیری در حوزه رایزنی با جهادکشاورزی انجام شد گفت: 18 هزار هکتار زمین در مراحل تصویب و الحاق وجود دارد و ظرفیت بالفعل در این اراضی بیش از سه میلیون واحد مسکونی امکان ساخت وجود دارد.

مالکی بیان کرد: ساخت مسکن برای هیئت‌های علمی دانشگاه، کارکنان صنایع، نیرو‌های مسلح، کارکنان دولت‌ها در دستور کار قرار گرفت. اقدامات لازم را برای آماده سازی هزارو 575 پروژه آماده سازی را تعریف کرد و به مرحله اجرا رسید.

خبرنگار: محبوبه کباری

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی