چهارشنبه 6 تیر 1403

5 تقابل جذاب از دیدار افتتاحیه یورو 2024؛/ اسکاتلند، آلمان را فینالیست می‌کند!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
5 تقابل جذاب از دیدار افتتاحیه یورو 2024؛/ اسکاتلند، آلمان را فینالیست می‌کند!

آلمان و اسکاتلند قرار است دیدار افتتاحیه یورو 2024 را برگزار کنند.

به گزارش ورزش سه، آلمان و اسکاتلند امشب از ساعت 22:30 به وقت تهران، نخستین بازی یورو 2024 را در چارچوب هفدهمین دوره از رقابت های جام ملت های اروپا برگزار خواهند کرد و این دیدار برای بسیاری از علاقه‌مندان جذاب و حساس خواهد بود. این دیدار جدال‌ها و دوئل‌های بسیار مهمی دارد که اکنون آنها را مرور خواهیم کرد:

آلمان - اسکاتلند؛ مانشافت به دنبال طلسم شکنی این دو تیم از قدیمی ترین جدال های فوتبال را با یکدیگر داشتند و نخستین تقابلشان در سال 1929 میلادی بود. در مجموع 17 بازی، 8 برد المان، 4 برد اسکاتلند و 5 تساوی به دست آمده است. آلمان در قرن بیست و یکم، موفق شده سه بار این تیم را شکست دهد و آخرین شکستش برابر اسکاتلند، مربوط به سال 1999 می‌شود که در جریان یک دیدار دوستانه، دون هاتچینسون برای اسکاتلند گلزنی میکند. چهار تقابل اخیر با گلزنی هر دو تیم به پایان رسیده و از آن مهمتر این دیدار پیشتر در قرن بیستم، در مسابقات جام جهانی و یورو هم تکرار شده بود. در جام جهانی 1986 که آلمان نایب قهرمان شد، در مرحله گروهی دو تیم به مصاف یکدیگر رفتند که شاگردان بکن بایر بر تیم تحت هدایت سرالکس فرگوسن غلبه کردند. در یورو 1992 هم آلمان باز هم در مرحله گروهی با اسکاتلند رودررو شد و با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد. دو همگروهی، دو فینال و دو نایب قهرمانی؛ شاید باز هم تکرار شود!

توماس مولر - اسکاتلند؛ امشب او را زیر نظر بگیرید مولر با 4 گل زده برابر اسکاتلند آمار خوبی از خود به جا گذاشته و بالاتر از اوو سلر بهترین گلزن این تقابل محسوب میشود. مولر در فصل گذشته با 5 گل و 9 پاس گل کم اثرترین فصلش را تجربه کرد اما بعید نیست که در مقابل اسکاتلند باز هم ورژن خوبش را احیا کند.

اندرو رابرتسون - امره جان؛ به یاد روزهای خاص ترین لیورپول قرن بیست و یک این دو چهره که امشب مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند همبازی‌های قدیمی در لیورپول بودند. دو بازیکنی که در تیم یورگن کلوپ حضوری ثابت داشتند و اگر چه امره جان خیلی زودتر تصمیم به جدایی گرفت اما در دورانی که این دو بازیکن در لیورپول بازی می‌کردند، افتخارات زیادی را با یکدیگر بالای سر بردند. امشب شاید در گوشه‌ای از زمین، از خاطراتشان با لیورپول تعریف کنند!

بیلی گیلمور - پاسکال گروس؛ از برایتون تا مونیخ عملکرد برایتون در فصل گذشته با حضور روبرتو دی زربی همیشه بحثی جذاب برای کارشناسان بوده و نسبت به نتایج آنها انتقادات زیادی وارد بوده اما این دو بازیکن به عنوان چهره های اصلی خط میانی این تیم، اکنون قرار است برای 90 دقیقه روبرو یکدیگر قرار بگیرند.

بیلی گیلمور - آنتونی رودیگر و کای هاورتز؛ امان از خانه اژدها هنوز برای بسیاری از هواداران فوتبال اتفاقات رخ داده برای چلسی قابل هضم نیست و امشب سه بازیکنی مقابل یکدیگر قرار میگیرند که در فینال لیگ قهرمانان اروپا فصل 2020/21 حاضر بودند. گیلمور در فینال بازی نکرد اما به عنوان یکی از بازیکنان نیمکت نشین چلسی، همراه با رودیگر و هاورتز عکس های زیادی دارد و آنها هم امروز قرار است با یکدیگر خاطرات قدیم را مرور کنند.

5 تقابل جذاب از دیدار افتتاحیه یورو 2024؛/ اسکاتلند، آلمان را فینالیست می‌کند! 2
5 تقابل جذاب از دیدار افتتاحیه یورو 2024؛/ اسکاتلند، آلمان را فینالیست می‌کند! 3
5 تقابل جذاب از دیدار افتتاحیه یورو 2024؛/ اسکاتلند، آلمان را فینالیست می‌کند! 4
5 تقابل جذاب از دیدار افتتاحیه یورو 2024؛/ اسکاتلند، آلمان را فینالیست می‌کند! 5
5 تقابل جذاب از دیدار افتتاحیه یورو 2024؛/ اسکاتلند، آلمان را فینالیست می‌کند! 6